۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۷۴۶۶۳
از سوی رییس اداره پذیرش حوزه علمه خواهران اعلام شد؛

جزئیاتی از نام‌نویسی سراسری حوزه علمیه خواهران

جزئیاتی از نام‌نویسی سراسری حوزه علمیه خواهران
خانم تمییزکار با اشاره به آغاز پذیرش سراسری حوزه علمیه خواهران گفت: ثبت نام حوزه‌های خواهران از امروز  ۲۵ بهمن ماه آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم تمیزکار رییس اداره پذیرش حوزه علمیه خواهران در نشست خبری که امروز در سالن شهید سلیمانی حوزه خواهران برگزار شد با اشاره به آغاز ثبتنام سراسری حوزه علمیه خواهران گفت: ثبت نام حوزه های خواهران از امروز  25 بهمن ماه آغاز و تا 31 اردیبهشت 1400 ادامه خواهد داشت.

رییس اداره پذیرش حوزه خواهران اظهار داشت: این ثبت نام در مقاطع سطح 2، 3 و 4 خواهد بود و در مقطع عمومی 403 مدرسه علمیه در 28 استان کشور پذیرای داوطلبان تحصیل در حوزه های علمیه خواهند بود و پذیرش طلاب از دو مقطع هشتم و دیپلم خواهد بود.

وی افزود: روش پذیرش با آزمون، مصاحبه علمی و اخلاقی خواهد برود که زمان آزمون مقطع عمومی 25 تیر 1400 و به صورت مجازی در نظر گرفته شده است.

تمیزکار بیان داشت: در مقطع سطح سه 12 رشته شامل تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با گرایش امامت، کلام با گرایش مهدویت، کلام با گرایش مذاهب اسلامی، تاریخ اسلام، مشاور خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان، اخلاق و تربیت اسلامی، مدرسی ادبیات عربی و مطالعات اسلامی زنان طراحی شده و طلاب می توانند متناسب با استعداد و علاقه خود در این رشته ها ادامه تحصیل دهند.

وی افزود تعداد رشته محل های دارای پذیرش در سطح سه 135 رشته محل و در 65 مؤسسه آموزش عالی و در 27 استان کشور ارائه می شود و امکان تحصیل در سه رشته تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول و تاریخ اسلام به صورت غیر حضوری برای افراد علاقمند فراهم است.

رییس اداره پذیرش حوزه خواهران بیان داشت: حوزه خواهران در مقطع تخصصی سطح 4 در 5 رشته تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی پذیرای طلاب است و طلاب در 36 رشته محل در 16 مؤسسه آموزش عالی در 11 استان اصفهان، تهران، خوزستان، سمنان، فارس، قم، کرمان، گلستان، مازندران، مرکزی و یزد می توانند ادامه تحصیل دهند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص سخت‌گیری در خصوص شرایط سنی اظهار داشت: این مقتضای همه مؤسسات آموزشی است و شرایط سنی خاصی در جذب علم آموزان لحاظ می شود و اگر چنین نباشد موجبات بی نظمی را فراهم می کند./1399/پ202/ف

ارسال نظرات