۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۷۳۸۱۸
رییس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران مطرح کرد؛

حوزه خواهران؛ متولی تعالی جایگاه بانوان

حوزه خواهران؛ متولی تعالی جایگاه بانوان
بهجت پور گفت: قبل از تأسیس حوزه خواهران، زنان تریبونی نداشتند و حوزه خواهران با تربیت زنان تأثیرگذار، اکنون متولی تعالی جایگاه بانوان است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم زینب بهجت پور رییس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران در نشست علمی زن، انقلاب و حوزه علمیه خواهران که امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره نگاه غلط به زن در رژیم طاغوت گفت: دو نگاه به زن در رژیم طاغوت حاکم بود برخی زن را به عنوان وسیله ای برای ارضاء هوسرانی مردان می دانستند و برخی هم زن را به مثابه پیچکی ضعیف می انگاشتند که نیازمند کمک است و این نگاه با انقلاب تغییر کرد.

رییس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: برای اینکه به جایگاه زن در جامعه امروز پی ببریم و بتوانیم زنان و از جمله طلاب خواهر را توانمند کنیم باید به این تحول در نگاه به زن توجه کنیم.

وی بیان داشت: حوزه علمیه خواهران با توجه به قدمتی که دارد اولین نقشش در آگاه سازی بود و با برگزاری جلسات خانگی و جلساتی از این دست به شناخت شرایط کمک می کرد و پس از شکل گیری آموزش ها بیشتر شد و شکل و شمایل آموزشی به خود گرفت.

بهجت پور گفت: حضرت زهرا (س) شایسته ترین الگو برای زنان امروز است و شناسایی و معرفی الگو توسط حوزه خواهران صورت گرفت و برای الگو سازی به کلاس های مرسوم اکتفا نکرد و وارد عرصه جامعه شد.

وی ابراز داشت: در حوزه خواهران سعی شد تا کسانی تربیت شوند که در وسط میدان حضور داشته باشند و این در حالی بود که قبل از این زنان تریبونی نداشتند و حوزه خواهران اکنون متولی تعالی جایگاه بانوان شده است.

رییس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران گفت: اتفاقی که کرونا رقم زد این بود که باعث شد به فضای مجازی بیشتر پرداخته شود و از این ابزار پس از این در جهت اهداف حوزه خواهران و ارائه آموزش های ضروری به جامعه زنان بیشتر استفاده شود.

وی ابراز داشت: آنچه این روزها به عنوان مطالبه از حوزه خواهران مطرح می شود این است که تنها به تربیت مفسر و مجتهد مشغول نباشد و به این موضوع کمک کند تا گرفتار سکولاریسم و فمینیسم نشویم.

رییس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: گرچه افرادی نظیر مجتهده امین در حوزه خواهران داشته ایم اما این افراد کم اند و نباید به این مقدار اکتفا کرد و لازمه آن غنا بخشی به محتواهای درسی و تحول در آنهاست چرا که این منابع برای 20 سال گذشته است و لازم است در آن ها بازنگری جدی صورت گیرد.

وی گفت: ما در مقابله با هجمه ها نیازمند جهاد علمی و فرهنگی هستیم و باید نگاه جهادی را در بین طلاب خواهر تقویت کنیم و ما نیازمند نخبه پروی هستیم و این در حوزه شروع شده اما زودبازده نیست و حوزه خواهران از مسیر علم می تواند اصلاح گری کند./1399/پ202/ف

ارسال نظرات