۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۷۴۷۰۹
دین و فضای مجازی؛

فضای مجازی آیینه فضای حقیقی

فضای مجازی آیینه فضای حقیقی
حجت الاسلام علیدوست: فضای مجازی مانند فضای حقیقی است یعنی اگر امری در فضای حقیقی تخطی و گناه شمرده شود همین مسیله در مورد فضای حقیقی هم صدق می کند.

حجت الاسلام علی علیدوست قزوینی روحانی آزاده و رزمنده دفاع مقدس در مورد زیست مومنانه در فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا گفت: همه ما باید به اوامری که به آت تکلیف شده ایم، یعنی زندگی مومنانه در همه عرصه ها، چه مجازی و چه حقیقی عمل کنیم و وظیفه ما به عنوان مسلمان، زندگی مومنانه در  فضای مجازی و حقیقی می باشد.

وی بیان کرد: فضای مجازی مانند فضای حقیقی است یعنی اگر امری در فضای حقیقی تخطی و گناه شمرده شود همین مسیله در مورد فضای حقیقی هم صدق می کند: با توجه به سرعت انتشار بالای فضای مجازی احتمال خطر هتک حرمت نیز وجود دارد و در روایت از معصومین (ع) نقل شده است: المومن اعظم حرمته من الکعبه، ابروی مومن از خانه خدا واجب تر است و کسی که خدایی ناخواسته ابروی مومنی را زایل کند گویی آبروی خانه خدا و کعبه را برده است.

وی درباره یکی از راه های زیست مومنانه در فضای مجازی افزود: تقوای الهی پیشه کردن بهترین راه برای عموم مردم و به ویژه مومنین، متدینین و طلاب، برای ایجاد حفظ آبرو و جلوگیری از افشاء و تهمت می باشد.

 

سینا ریاحی
ارسال نظرات