۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۷۴۸۱۸

«پسران آب و آتش»

«پسران آب و آتش»
انتشارات کتاب جمکران مستندداستانی «پسران آب و آتش» روایتی از به قدرت رسیدن سلسله آل بویه ویژه نوجوانان را زیر چاپ برد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، انتشارات کتاب جمکران مستند داستانی «پسران آب و آتش» روایتی از به قدرت رسیدن سلسله آل بویه ویژه نوجوانان را زیر چاپ برد.

بر اساس این گزارش، آل بویه، سلسله‌ای ایرانی‌ و شیعه، منسوب به بویه معروف به ابوشجاع که در خلال سال‌های ۳۲۲ تا ۴۴۸ق/۹۳۳-۱۰۵۶م، بر بخش بزرگی از ایران و عراق و جزیره تا مرزهای شمالی شام حکومت داشتند.

سه برادر به نام‌های علی، حسن و احمد بنیانگذاران حکومت آل‌بویه مردانی شجاع و ایرانی بودند که حکومتی شیعی را در نقاط مختلف ایرانِ آن روز برپا کردند.

آشنایی با تاریخ ایران و شیعه، آن هم این مقطع مهم و تاثیرگذار برای نوجوانان کاری مطلوب است، اما خواندن کتاب‌های تاریخی برای خیلی‌ها، مخصوصا نوجوان‌ها کار سختی و حوصله سربری است. مخصوصا اگر ماجرای تاریخی مربوط به ۱۰۰۰ سال پیش باشد. 

داستان، قالب و راهکار مطلوبی است تا تاریخی که ظاهری خشک و غیرجذاب دارد برای نوجوان امروزی کشش داشته باشد. انتشارات «کتاب جمکران» این بار به سراغ آل بویه رفته و قلم روان و مطلوب «مسلم ناصری» آخرین اثر خو را  با نام «پسران آب و آتش» را به بازار نشر راهی کرده است. 

«پسران آب و آتش» مستندی داستانی از به قدرت رسیدن سلسه آل بویه است که در ۱۴۸ صفحه که به قلم مسلم ناصری در انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است./826/

منبع: فارس
ارسال نظرات