۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۷۴۸۲۱

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
چرا انتخاب شریعتی به سمت رئیس استاندارد عجیب نیست؟، آمار جهانپور از مبتلایان به کرونای انگلیسی، مشارکت انتخاباتی؛ حداکثری یا حداقلی؟، این دو گروه مزدور بعد از انقلاب هم همچنان فعالند بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، چرا انتخاب شریعتی به سمت رئیس استاندارد عجیب نیست؟، آمار جهانپور از مبتلایان به کرونای انگلیسی، مشارکت انتخاباتی؛ حداکثری یا حداقلی؟، این دو گروه مزدور بعد از انقلاب هم همچنان فعالند بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

 

چرا انتخاب شریعتی به سمت رئیس استاندارد عجیب نیست؟

محمد مهدی رحیمی، معاون خبرگزاری مهر در واکنش به سمت جدید استاندار خوزستان در توییتر نوشت: انتخاب غلامرضا شریعتی عجیب نیست، او نماد استاندارد مدیران دولت تدبیر است؛ مدیرانی پرمدعا، دوربین دوست، دارای پرونده ابهامات اقتصادی که با کارنامه ای سرشار از ترک فعل، ارتقاء پیدا میکنند!

 

چرا انتخاب شریعتی به سمت رئیس استاندارد عجیب نیست؟

 

 

آمار جهانپور از مبتلایان به کرونای انگلیسی

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در توییتی نوشت: تعداد موارد قطعی شناسایی شده واریانت انگلیسی کرونا تنها در استان قزوین از ۷ نفر فراتر رفت.

از حضور در تجمع و دورهمی ها خودداری کنید، فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنید و ماسک بزنید

آمار جهانپور از مبتلایان به کرونای انگلیسی

 

 

مشارکت انتخاباتی؛ حداکثری یا حداقلی؟

محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: مشارکت حداکثری مردم در سیاست و انتخابات، نه فقط فضیلت، بلکه ضرورت و نیاز همیشگی کشور است.

 آقای روحانی اخیرا خبر داد: «رهبری در همه انتخابات‌ها تاکید کرد که انتخاب منتخب، بسیار مهم است؛ اما اهمّ، مشارکت مردم است. عینِ این کلمات را چند روز پیش تکرار کردند. من بارها از 25 سال، این جمله را از ایشان شنیده بودم و باز هم فرمودند مشارکت، اهمّ است و انتخاب درست، مهم".

ناظران البته خلاف این رویکرد را از برخی مدعیان اعتدال و اصلاحات سراغ دارند؛ چه زمانی که سال 75 برای تمدید دوره رئیس‌ جمهور مستقر گفتند قانون اساسی را دور بزنیم، چه در تهدید و استعفای برخی مدیران و نمایندگان مدعی اصلاح‌ طلبی که خواستار تعطیلی انتخابات مجلس بودند، و چه در گفت‌وگوی موسوی خوئینی‌ها با خبرگزاری ایرنا  (23 دی 97):

«در انتخابات 76 یک وقت متوجه شدیم خبرهایی می‌آید که بالاخره می‌خواهند یک‌ جوری بازی انتخابات را به هم بزنند و بناست همان کسی را که می‌خواهند روی کار بیاورند. من و آقای کروبی رفتیم خدمت آقای هاشمی.

هاشمی در پاسخ گفت اتفاقا من با آقای خامنه‌ای اینجا اختلاف نظر دارم. آقای خامنه‌ای نظرش این است که باید انتخابات خیلی پرشور باشد و مردم همه بیایند و هرچه مردم بیشتر بیایند، بیشتر تایید نظام است.

آقای هاشمی در مسیر هدفش، اگر معتقد بود کاری باید انجام شود، دیگر هیچ مانعی را بر سر راه نمی‌پذیرفت؛ چه این مانع قانون باشد، چه ‌اشخاص و حقوق دیگران. آقای هاشمی آن زمان با آن روابط و امکانات و قدرت می ‌توانست انتخابات را جوری مهندسی کند که آن نتیجه‌ای که می‌خواهد گرفته شود».

ادعای مشارکت حداکثری در حالی مطرح می‌شود که حامیان رئیس‌ جمهور می‌گویند «روحانی و دولتش، عاریه‌ای و رحم اجاره‌ای بودند و مسئولیت عملکردش با ما نیست»!

مردم وقتی می‌بینند واکنش روحانی و دولت، نوعا سکوت بوده، چگونه باید به این ائتلاف‌های ناسالم اعتماد کنند؟ آیا کاسبی‌های انتخاباتی و سپس طلاق‌ سیاسی، موجب جلب اعتماد و مشارکت می‌شود یا سبب دلسردی؟!

اینکه مردم هنگام مطالبه وعده‌ها، از افراطیون می‌شنوند «رئیس‌جمهور، تدارکاتچی نظام است و حتی پانزده درصد هم اختیارات ندارد»، و بعد در سر رسید انتخابات، می‌بینند همین جماعت، قبل از همه، قابلمه‌ اول صف گذاشته‌اند و سر و دست می‌شکنند، اعتماد آفرین است یا اعتمادسوز؟ جماعتی که از خود سلب مسئولیت کرده و تصویر کودک سرراهی از دولت ساخته‌اند، به شعور مردم توهین می‌کنند.

حق جمهور، فقط رای دادن است؟ یا ادای حقوق آنها، تازه پس از انتخابات آغاز می‌شود؟ روحانی اخیرا گفت «اگر در این هفت سال و نیم در بخش‌هایی نتوانستیم آن چنانکه شایسته ملت ایران بوده عمل کنیم، از مردم طلب عفو می‌کنم.». طلب عفو برای کدام کارهای نکرده و کرده؟ مردم درباره کدام کرده‌ها و نکرده‌ها باید عفو کنند؟

طلب عفو صادقانه باید مصادیقش روشن باشد؛ همچنان که باید از ندامت قلبی برخیزد. علامت آن هم این است که فرد، از خطا برگردد یا برای جبران خسارت، چنان اراده‌ای نشان دهد که دل صاحبان حق، نرم شود . در غیر این صورت، لقلقه لسان است و مستوجب توبیخ خدا و خلق.

 

این دو گروه مزدور بعد از انقلاب هم همچنان فعالند

حجت‌الله عبدالملکی، اقتصاددان در توییتر نوشت: آمریکایی‌ها برای حراست از نظامهای اقتصادی که برای پیروانشان می‌سازند به دو گروه نیاز دارند:

  کارشناسانی که وابستگی و بردگی را برای ملت خود تئوریزه کنند.

سگانی که از این نظام ارتزاق و از آن حراست کنند.

هر دو گروه بعد از انقلاب اسلامی همچنان فعالند.

این دو گروه مزدور بعد از انقلاب هم همچنان فعالند

 

 


مهمترین ماموریت دولت سیزدهم چیست؟

مسعود براتی، تحلیلگر مسائل سیاسی در توییتر نوشت: راهبرد خنثی‌سازی تحریم یک تکنیک مذاکراتی برای گرفتن امتیاز بیشتر نیست.

میشود و می‌توانیم با اقداماتی محاسبه شده در داخل و خارج این راهبرد را عملیاتی کنیم. در دوره افول اثر تحریم‌ها حدود دو سال زمان داریم برای این کار. این مهمترین ماموریت دولت سیزدهم است.

مهمترین ماموریت دولت سیزدهم چیست؟

 

 


عراقچی: بر اساس بدبینی مذاکره کردیم

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه اینستاگرامش نوشت: رهبر انقلاب هیچ‌گاه نسبت به مذاکره و نیت طرف‌های مقابل خوشبین نبودند و از روز اول تا آخر هم فرمودند که خوشبین نیستند.

وی افزود: البته مشخص هم شد که حق با ایشان بود و در همه‌ موارد این مسئله روشن شد. ما هم طبق فرمایش رهبر انقلاب، بر اساس بدبینی مذاکره کردیم.

هنچنین ایشان توصیه‌ای که همواره به ما داشتند این بود که حتماً با بدبینی و عدم اعتماد نسبت به طرف مقابل مذاکره کنید و ما هم روی همین مسیر حرکت کردیم، ولی در عین حال همیشه از نفس مذاکره و تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند.

یادآور می شود، معاون وزیر امور خارجه اخیرا در گفت وگویی با سایت رهبر انقلاب با بیان اینکه برجامی که رفع تحریم‌ها در آن نباشد، اصلاً برای ما هیچ ارزشی ندارد که آمریکا برگردد یا برنگردد، گفت: اگر بخواهند تحریم‌ها را بردارند مانع نمی‌شویم ولی موضوع خسارت سر جای خودش است و ما در مذاکرات آتی حتماً به این مورد خواهیم پرداخت.

عراقچی: بر اساس بدبینی مذاکره کردیم

 

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات