۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۷۴۹۱۰

درخشش در آزمون‌های الهی

درخشش در آزمون‌های الهی
انتشارات زم زم هدایت، کتاب درخشش در آزمون‌های الهی عوامل و راهکارها نوشته مرتضی حاجی‌زاده را روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، موسسه انتشارات زمزم هدایت وابسته به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (علیه‌السلام) کتاب درخشش در آزمون‌های الهی عوامل و راهکارها نوشته مرتضی حاجی‌زاده را روانه بازار نشر کرده است.

در شرایطی که جهان در چالش ویروس جدید کرونا است، این کتاب نگاه ویژه‌ای به بلایا در عصر جدید دارد.

"حوادث دوران معاصر، از یک‌سو، باورها و اعتقادات هر دو جریان کلی حاکم بر عالم (دین‌داری و بی‌دینی) را با چالش مواجه کرده؛ از سوی دیگر نقاط ضعف تمدن غرب را بر همگان مکشوف ساخته و از جنبه‌ای دیگر قدرت تمدن سازی اسلام را به رخ جهانیان کشیده است.

به همین دلیل، پیروزی نه‌چندان دور جریان دینی (اسلام اصیل) به سبب ارائه برنامه‌های متعدد در ابعاد بهداشتی، معنوی و اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی، و هر آنچه بشر برای رهایی از گرفتاری‌ها، بیماری‌ها و به‌طورکلی، آزادی از جهان مدرن بدان نیاز دارد، بیش‌ازپیش خودنمایی می‌کند؛ اما در این میان، برای موفقیت قطعی در امتحان الهی باید چیستی، چرایی و چگونگی ابتلای الهی و روش‌های نجات در آن را شناخت؛ در غیر این صورت بازی برده را به دشمنان انسانیت واگذار خواهیم کرد؛ روش‌هایی که برآمده از دل منابع اصیل دینی و تجربه‌های آزموده بشری است.

ساختار کتاب

کتاب در چهارفصل با عناوین ذیل به رشته تحریر در آمده است:

چیستی، چرایی، چگونگی آزمون‌های الهی و عوامل پیروزی در آزمون‌های الهی

برشی از کتاب

نویسنده در صفحه 68 کتاب درباره انواع امتحان الهی چنین می‌نویسد:

شاید آزمون‌های الهی را بتوان در یک تقسیم بندی کلی به دو نوع فردی اجتماعی دسته بندی کرد که در هرکدام بر اساس وضعیت افراد و جامعهٔ از آزمون‌های الهی در نظر گرفته می‌شود. در این میان، باید توجه داشت که نوع امتحان با ابزاری که به کار گرفته می‌شود، عجین است.

در این مقام به دنبال تمایز قائل شدن میان این دو نیستیم و دو نوع فردی و اجتماعی را ذیل ابزارهای آزمایش بررسی می‌کنیم. آنچه مسلم است، کاربست ابزارهای متفاوت و متعدد در طول تاریخ توسط خداوند متعال به منظور آزمودن انسان‌هاست؛ ابزارهایی مانند نعمت، خیر و شر، فرستادن پیامبران، جان، مرگ و زندگی، جلوه‌های زندگی دنیا، وفای به عهد، خواب، گروه‌های مردمی، جنگ و جهاد، اتفاقات ناگوار، رویدادهای شیرین، تفاوت‌های اجتماعی، خواسته‌های انسان، متشابهات قرآنی، عدم موفقیت‌ها، زکات، تحقیر شدن و هجو و آزار دیدن از سوی دشمن، شریعت جدید، مسئله شکم و غذا، روزه، نماز، آزادی، علم، فرزندان و اموال، بلا، وساوس شیطان، غیبت، پول دادن، خوف و نقص ثمرات، زینت و... که تمام این‌ها برای تحکیم باور قلبی در بندگان مؤمن خدا و اتمام حجت بر ملحدان و معاندان است.

موسسه انتشارات زمزم هدایت وابسته به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (علیه‌السلام) کتاب درخشش در آزمون‌های الهی عوامل و راهکارها نوشته مرتضی حاجی‌زاده را در 136 صفحه با شمارگان 5۰۰ نسخه به قیمت 16500 تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای جهت تهیه این کتاب به آدرس قم خیابان (شهیدان فاطمی) دورشهر نبش کوچه سوم پلاک هشتادویک، مراجعه و یا با شماره تلفن: ۳۷۷۳۰۷۳۵- ۰۹۱۰۲۰۴۲۰۷۱ تماس حاصل نمایند./826/

درخشش در آزمون‌های الهی

ارسال نظرات