۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۷۴۹۸۹
دین و زیست مجازی(22)؛

محتوا سازی مناسب یا فیلترینگ بی فایده

محتوا سازی مناسب یا فیلترینگ بی فایده
دکتر باغستانی کوزه گر گفت: از سانسورها و فیلترها فایده نبردیم و بعد از مدتی مرزها شکسته شد. فیلتر خودش لجبازی را به همراه می آورد باید به وسیله سیاست‌های کلان مدیریت کرد.

دکتر محمد باغستانی کوزه گر پژوهشگر حوزه تمدن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا با اشاره به اهمیت زیست مومنانه در فضای مجازی گفت: حوزه فضای مجازی حوزه وسیعی است که احساس نیاز می شود حوزه علمیه باید جدی تر وارد کار شود چرا که حوزه علمیه نهادی ریشه‌دار است که می‌تواند با به روز شدن کارهای وسیع و مثبتی را به بار بیاورد .

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: باید از کسانی که مدتی در حوزه علمیه تحصیل کرده‌اند و امروز تخصص دیگر دارند از آنها نیز استفاده کرد،حوزه علمیه باید پیشگام در محتوا های علمی مفید و نشر اندیشه های حوزوی در فضای مجازی باشد، حوزویان باید از این فضا استقبال کنند باید وارد این فضا شد و از نقد آن استفاده کرد به نظرم فراگیری بیشتری در این زمینه نیاز میباشد.

وی با اشاره به اهمیت زیست مومنانه در فضای مجازی افزود: ذهنیت فضای بیرونی توسط فضای مجازی مدیریت می شود باید در فضای مجازی به دنبال مستندات بود و از مطالب یقینی استفاده کرد، در این فضا از شایعه پراکنی پرهیز نمود. فضای مجازی فضای رقابت است باید با طرح های جدید و اعتماد سازی جوانان را هدایت نمود.

دکتر باغستانی کوزه گر گفت: از سانسورها و فیلترها فایده نبردیم و بعد از مدتی مرزها شکسته شد. فیلتر خودش لجبازیهای را به همراه می آورد باید به وسیله سیاست‌های کلان مدیریت کرد؛  فیلتر کردن به صورت موقتی حتماً آثاری دارد اما در بلندمدت جوابگو نیست. محتوا سازی مناسب اهمیتش بیشتر از فیلترینگ است.  محتوای غنی می تواند مخاطبان جدی را به خود جذب کند و باید بگذاریم فیلترینگ توسط خود افراد صورت گیرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
گرامی
Iran, Islamic Republic of
۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰
الان همه فیلترشکن دارن، از وقتی شروع کردن به فیلترینگ چشم و گوش نوجونا باز شد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
فیلتر اگر با ماست مالی باشه و فیلترشکن هم ساماندهی نشه همینه. آدرس غلط به مردم ندید. آپارات زیر سایه فیلتر آپارات شد!
1
0