۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۶۷۴۸۸۹
دین و زیست مجازی(16)؛

فیلتر کردن تمام مشکلات را حل نمی کند

فیلتر کردن تمام مشکلات را حل نمی کند
احمد زاده گفت: شورای عالی باید از محتوا سازها حمایت کنند؛ دوران فیلتر کردن تمام شده است البته شاید زمانی اثر بخش بود اما الان فایده چندانی ندارد.

دکتر سید مصطفی احمدزاده مدیر کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا با اشاره به اهمیت زیست مومنانه در فضای مجازی گفت: زیست مومنانه در فضای مجازی با فضای واقعی اشتراکات و افتراقاتی دارد، در بحث اشتراکات مثلاً هر چقدر توحید فرد بالاتر باشد در هر دو فضا تاثیر گذار ترخواهد بود.  

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: اگر از بحث های نظری فاصله بگیریم و به سمت کاربردی برویم، رفتار فردی که وارد فضای مجازی می شود را باید به دو قسم تقسیم کرد: رفتار مفید و غیرمفید؛ رفتار غیر مفید مثل نکاتی که باعث تخریب ایمان و انسانیت عقل و فطرت انسان می‌شود مثل بحث‌های دروغ، خیانت، افترا و بُعد امور جنسی و... می توان برشمرد،  البته سلسله مراتبی دارد که در این مجال در صدد بیان آن نمی باشم.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت مدیریت زمان در فضای مجازی خاطر نشان کرد: در فضای مجازی انبوه اطلاعات و عکس‌ها و فیلم‌ها وجود دارد، باید متناسب با نیازها به سراغ فضای مجازی رفت، زیست مومنانه از این جهت معنا می گیرد که فرد برای  نیازهای خودش برنامه ریزی کرده باشند.

رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی افزود: در فضای مجازی باید به دنبال مطالب مستند بود، از جهت استفاده خود در زندگی و جهت دیگرش انتشار آن می باشد، متاسفانه افراد مومنی را می‌بینیم (مومن از نظر غیرجامعه قرآنی) که بدون تعقل و تدبرمطالبی را منتشر می‌کنند. در زیست مومنانه و فضای مجازی، یک فرد مومن وقتی می‌خواهد مطلبی را انتشار دهد اول نسبت به قوت و یقینی بودن آن یقین پیدا می‌کند و بعد از انتشار می دهد.

سرپرست گروه قرآن و مطالعات اجتماعی ابراز داشت: نسبت به آبروی افراد باید خیلی خیلی حساس باشیم، گاهی مشاهده می‌شود در فضای مجازی آن حساسیت لازم وجود ندارد، خبری بدون سند،  با لایک و کامنت های بیشمار منتشر می شود، و بعد از ساعتی تکذیبه  آن صادر می گردد، غافل از اینکه خبر دروغ کار خود را کرده است.

احمد زاده گفت:  شورای عالی باید از محتوا سازها حمایت کنند دوران فیلتر کردن تمام شده است شاید زمانی اثر بخش بود اما الان فایده چندانی ندارد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
الان هم اگر فیلتر واقعی کنن و فیلترشکن ها هم ساماندهی بشه به همراه کاهش پهنای باند خارجی و بالارفتن هزینه اینترنت خارجی اثر داره. آدرس غلط ندید.
1
0