۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۶۷۵۰۴۳
دین و زیست مجازی (۳۳)؛

زیست مومنانه یا تقوای چند بعدی

زیست مومنانه یا تقوای چند بعدی
حجت الاسلام عبدالّهی گفت: باید تلاش کرد تا بستری برای زیست مومنانه در فضای مجازی ایجاد کرد و در این زمینه حوزه های علمیه نقشی تاثیر گذار دارند.

حجت السلام مهدی عبداللّهی پژوهشگر پژوهشکده حکمت و دین در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا با اشاره به اهمیت زیست مومنانه در فضای مجازی گفت: مومن با توجه به عقايد و نظرات خودش میتواند رفتار و سکنات خودش را با حال مقتضی وفق دهد.

وی افزود: فضای مجازی ویژگی هایی دارد که مهم ترین آن ویژگی ها؛ فضای آلودگی و ناپاکی است؛ که برای جلوگیری از ابتلا به این ویژگی باید با یک پیش بینی کامل و تقوای چندجانبه یعنی تا کجا و تا چقدر کار داریم، در این فضا وارد شویم.

حجت السلام عبداللّهی در ادامه گفت: وب گردی یا به عبارت دیگر « ول گردی » می تواند انسان را به لبه پرتگاه نزدیک کند ولی اگر هوشمندانه و با استراتژی قبل یعنی همان تقوای چند جانبه عمل کند می تواند خودش را از این خطر مصون نگه دارد.

وی اضافه کرد: در تحقق زیست مومنانه هیچ مانعی وجود ندارد بلکه زیست مومنانه نیازمند شرایطی است که ما باید این شرایط را فراهم کنیم که اگر این شرایط فراهم نشود تاثیر زیست مومنانه به زیست غیر مومنانه بدل خواهد شد و نتیجه عکس خواهد داشت.

ارسال نظرات