۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۶۷۵۰۵۴
دین و زیست و مجازی(58)؛

زیست مومنانه تابع فرهنگی عمیق

زیست مومنانه تابع فرهنگی عمیق
حجّت الاسلام اسماعیلی گفت: زیست مومنانه در فضای مجازی تابع فرهنگی عمیق است و باید این فرهنگ رو در فضای مجازی نیز ترویج داد.

حجّت الاسلام مسعود اسماعیلی پژوهشگر پژوهشکده حکمت و دین در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا با اشاره به اهمّیت زیست مومنانه در فضای مجازی گفت: زیست مومنانه در فضای مجازی تابع فرهنگی عمیق است که ما را دچار شگفتی می کند. که باید این شگفت زدگی را مهار کنیم.

وی افزود: چالش جامعه ما شامل دو دسته می شود، یک دسته سردمداران و دولتمردان هستند که توان برخورد با کاربران را ندارند و دسته دوّم کاربرانی هستند که بدون اندیشه و تفکر وارد می شوند؛ این یعنی همان عدم داشتن فرهنگ عمیق.

حجت الاسلام اسماعیلی اضافه کرد: زیست مومنانه تابعی است از خود انسان و فراتر از مرز و فرض، پس بنابراین نباید به دنبال محدود کردن فضای مجازی باشیم، چه بسا در کوتاه مدت جواب بدهد ولی در بلند مدت نه تنها جواب نمی‌دهد بلکه بالعکس عمل می کند.

وی ادامه داد: فضای مجازی در واقع بخشی از واقعیت و ماهییت زندگی روزمره ما است و نمی توان جلوی این را گرفت و تنها راه جلوگیری و کنترل این مسئله از لحاظ فرهنگ سازی است ولاغیر.

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: موانع تحقق زیست مومنانه در فضای مجازی کسانی هستند که ادّعای مالکیت فضای مجازی را دارند و نمی‌گذارند  فرهنگ عمیق وارد عرصه فضای مجازی شود یا فرهنگ غلط وارد می کنند.

ارسال نظرات