۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۷۵۰۶۱
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری:

ایجاد «اتحادیه اسلامی» از برنامه ها مجمع جهانی تقریب است

ایجاد «اتحادیه اسلامی» از برنامه ها مجمع جهانی تقریب است
کرمانشاه - حجت الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: ما به دنبال ایجاد یک نظریه نوین در سطح جهان اسلام هستیم و این یک نوآوری است که تحت عنوان «اتحادیه اسلامی» عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری امروز در دیدار با فعالان فرهنگی و مذهبی استان کرمانشاه عنوان کرد: طبق حکمی که از سوی امام خامنه ای به این مجمع ابلاغ شده است، ما ماموریت بسیار بزرگی در پیش رو داریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در حکم مقام معظم رهبری که برای این مجمع صادر شده است نوعی نوسازی و بهره مندی از عقلانیت در جهان اسلام برای دستیابی به وحدت امت اسلامی را مد نظر قرار داده که همه موظف به عملیاتی کردن آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ما به دنبال ایجاد یک نظریه نوین در سطح جهان اسلام هستیم و این یک نوآوری است که تحت عنوان «اتحادیه اسلامی» عملیاتی خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه افزود: بی گمان ایمان داریم که با انجام کارهای جهادی و تلاش بیشتر در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به هدف مذکور یعنی «اتحادیه اسلامی» برسیم.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: زمانی که می گوییم امت واحده اسلام یعنی اینکه همه مسلمانان زیر یک چتر واحد قرار بگیرند و از تفرقه و دودستگی دور شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری بیان کرد: بنابراین برای رسیدن به این هدف متعالی نیازمند استمداد طلبیدن از سیره رسول اکرم (ص) هستیم که در سیره ایشان دو مقوله مهم تقابل با دشمن و دوستی و برادری با یکدیگر نهفته است./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات