۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۷۴۸۶۹
تحریف بنیانگذار (۶)

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام؛ سیاست زده و برخلاف آرمان های نظام

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام؛ سیاست زده و برخلاف آرمان های نظام
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) جایگاهی برای شناخت شخصیت امام راحل است، نه مکانی برای فعالیت های سیاسی و متضاد با آرمان های نظام.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان کرد: امام خمینی (ره) را می توان یکی از بزرگترین شخصیت های یکصدسال اخیر دانست که با عملکرد دینی و الهی خویش جهان را متحول ساخت.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: با این وجود برخی از جریانات یا از روی تعمد یا از روی بی بصیرتی اعمالی را انجام می دهند که می توان آن را به تحریف و واژگون نشان دادن حقایق معنا کرد.

این استاد حوزوی با اشاره به دستانی که در تلاشند این انقلاب، امام راحل و شهدا را تحریف کنند، افزود: مساله تحریف از ابتدای اسلام وجود داشته است و چیز تازه ای بین مسلمانان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز برخی از حرکات موهن و تحریک کننده توسط عناصر خودفروخته داخلی و خارجی عنوان داشت: وجود امام خمینی (ره) از آنچنان صلابتی برخوردار است که تحریف زندگی این بزرگمرد تاریخ نه تنها دشوار است، بلکه غیرممکن می باشد.

این استاد حوزوی با اشاره به تلاش این روزهای برخی از فریب خوردگان برای تحریف نهضت امام راحل، گفت: کلام امام (ره) کلام نافذی بود که به عینه همه دیدیم در شرایط بحرانی همیشه راهگشا بود، امروز کلام و سخن امام خمینی (ره) عملا از سوی این سری از افراد تقطیع و حتی تحریف می شود که بی شک این امر یک توطئه برنامه ریزی شده است.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امروز باید ابتدا جریان های تحریف را به خوبی بشناسیم و در مرحله بعد با بصیرت افزایی از پیاده کردن پروژه تحریف توسط بدخواهان و کینه توزان این نظام جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه طلاب و حوزویان باید با سیره علمی و عملی امام خمینی (ره) به صورت کامل آشنا باشند، افزود: شاید اکنون امام خمینی (ره) در میان ما نباشد، ولی مکتب و کلام ایشان همچنان در این نظام جاری و ساری است و در مقابل هستند جریان هایی که به دنبال تحریف این مکتب می باشند و بعضا در این روزها شاهد این تلاش های مذبوحانه توسط آنان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها نسبت به تحریف راه امام هشدار داده و می دهند، گفت: بی شک باید با بینش سیاسی و دینی در مقابل این تحریفات هدفمند دشمنان داخلی و خارجی قرار بگیریم زیرا تحریف مکتب امام راحل رسما به ارکان این نظام اسلامی ضربه وارد خواهد کرد لذا در این بین نقش روحانیون و حوزویان در صیانت از آرمان های امام راحل بسیار حساس و تاثیرگذار است.

امام جمعه موقت کرمانشاه تاکید کرد: باید سیره امام راحل برای همه به ویژه نسل های جوان بازخوانی شود و این امر می تواند تا حد قابل توجهی از سیره امام خمینی (ره) در مقابل جریان های تحریف جلوگیری کند.

این استاد حوزوی با انتقاد از اینکه حافظه تاریخی بسیاری از ما ضعیف است، گفت: وصیت نامه امام خمینی به فرموده و تعبیر رهبر معظم انقلاب از محکمات منظومه فکری امام راحل است بنابراین باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت های فرهنگی و دینی این مهم را در بین جامعه تسری ببخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با تاکید بر اینکه باید شخصیت امام راحل به معنای واقعی در دانشگاه ها مورد مطالعه و تدریس قرار بگیرد، ابراز داشت: زمانی که دانشجو با اصل آرمان های امام راحل و این انقلاب آشنا شود بی شک در مجامع مختلف هرگز فریب تحریف ها را نخواهد خورد و نیز اینکه سیره امام راحل از تخریب در امان خواهد ماند.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: با این وجود باید اعتراف کرد که هنوز در بحث شناخت و معرفی سیره واقعی امام خمینی (ره) افکار متضادی وجود دارد که باید بتوانیم این افکار درست و نادرست را از هم تمییز دهیم و این امر تنها با شناخت واقعی و علمی از سیره امام راحل امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه در میان نخبگان فرهنگی و حوزوی وظیفه بسیار مهمی در دفاع از آرمان های امام راحل وجود داشته و دارد، بیان کرد: کسانی که به نوعی با مباحث سیاسی، دینی و فرهنگی در ارتباط هستند باید بسترهای شناخت بیشتر نسل های جوان با سیره امام راحل را مهیا کنند البته برای عملی شدن این مهم نیازمند تعامل بین این نخبگان فرهنگی و حوزوی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه سخنان خود با انتقاد از جریان هایی که به دنبال برداشت های شخصی از سیره و شخصیت امام راحل هستند، گفت: در سال های اخیر بسیاری از افراد با سوءاستفاده از نام و یاد امام راحل به دنبال کسب جایگاه در جامعه بوده و هستند، این افراد بی شک نه دوستدار امام راحل هستند و نه پایبندی به این نظام الهی دارند، لذا بهترین راه، دوری گزیدن از این افکار منحرف است.

امام جمعه موقت کرمانشاه نقش حوزویان در جلوگیری از تحریف امام راحل را بسیار حیاتی عنوان کرد و گفت: خود امام از جنس حوزویان بود و در مقابل حوزویان بهتر و کامل تر می توانند با آرمان های ایشان انس بگیرند و در راه شناسایی آن موفق تر عمل کنند.

وی تصریح کرد: در مرحله بعد باید حوزویان و اساتید دینی این مباحث را به طلاب و دیگر افشار مردم منتقل کنند تا با این کار از تحریف امام راحل و راه و روش این شخصیت بزرگ دینی جلوگیری به عمل آید.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تصریح کرد: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل برای تبیین و تشریح بهتر زندگی، زندگی سیاسی و معرفی ابعاد مبارزاتی ایشان ایجاد شده است، ولی باید اذعان کرد که ورود برخی از سلیقه های شخصی باعث شده که عملکرد این مؤسسه عملا از مسیر اصلی خود دور شود.

امام جمعه موقت کرمانشاه افزود: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) جایگاهی برای شناخت شخصیت والای امام راحل است، نه مکانی برای فعالیت های سیاسی و متضاد با آرمان های نظام بنابراین می طلبد که تلاش همه ما به ویژه روحانیون از این مؤسسه نه تنها بیشتر شود بلکه جدی تر و دلسوزانه تر گردد./1400/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
حریف اندیشه های امام با نام امام پیچیده ترین نوع تحریف است.
0
0