۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۷۵۰۸۴
آیت الله اعرافی:

مسؤولان از موضع رهبر انقلاب نسبت به برجام عبور و عدول نکنند

مسؤولان از موضع رهبر انقلاب نسبت به برجام عبور و عدول نکنند
امام جمعه قم با تأکید بر ضرورت توجه لایحه بودجه به مسأله ازدواج و رشد جمعیت، گفت: مسؤولان از موضع رهبر انقلاب نسبت به برجام عبور و عدول نکنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر مقدس قم با اشاره به جایگاه با فضیلت ماه رجب المرجب گفت: این ماه با فضیلت، ماه مناجات های روح نواز است و ما باید از آن نهایت استفاده را ببریم.

بایسته های مهروزی به فرزندان

وی با اشاره به ادامه سلسله مباحث تربیت نسل صالح و مهرورزی به فرزندان تأکید کرد: پدران و مادران باید به نیازهای عاطفی و روحی فرزندان خود توجه ویژه داشته باشند و آنها را برآورده کنند تا شخصیت این عزیزان بر پایه خوبی ها و نیکی ها شکل بگیرد.

آیت الله اعرافی رفتار مهرورزانه پیامبر اکرم(ص) نسبت به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در دوران کودکی این دو امام معصوم(ع) را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرموده اند که اگر ایمان دارید باید نسبت به کودکان و نوجوانان برخورد ملاطفت آمیز داشته باشید.

امام جمعه قم با بیان اینکه مهرورزی به فرزندان باید به صورت علنی باشد، خاطرنشان کرد: اگر نیازهای عاطفی فرزندان از سوی خانواده به ویژه پدران و مادران برآورده نشود، آنها برای برآورده سازی این نیازهای خود به مسیرهای کاذب وارد شده و به انحراف کشیده می شوند؛ زیرا فرزندانی که نیاز عاطفی شان برآورده نشود به سمت و سویی می روند که دیگران و بیگانگان می توانند از آنها به آسانی سوء استفاده کنند.

وی عنوان کرد: همچنین فرزندان هنگامی که به سنین بزرگسالی می رسند نیاز دارند که والدین و خانواده برای دغدغه هایشان وقت گذاشته و به حرف هایشان گوش فرا دهند و پدران و مادران باید به این موضوع توجه داشته باشند.

به گزارش رسا، آیت الله اعرافی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه شهر مقدس قم با اشاره به لایحه بودجه سال 1400 اظهار داشت: مسؤولان باید به توصیه ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به رعایت مصالح کشور در لایحه بودجه توجه ویژه داشته باشند؛ باید بودجه را از خام فروشی جدا کنیم؛ اسیر بودجه ای شده ایم که وابسته به خام فروشی است.

امام جمعه قم با بیان اینکه امروز باید برای حل مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه تدابیر جدی و هدفمند و دقیق اندیشیده شود، مطرح کرد: باید با تقویت بخش های دیگر اقتصاد، صنعت و تولید بند ناف بودجه را از وابستگی به نفت و خام فروشی قطع کنیم؛ با تقویت تولید و فراوری معادن و ذخایر نفت و گاز می توان به درآمدهای بالاتری از خام فروشی دست یافت.

هشدار آیت الله اعرافی نسبت به مسأله جمعیت

وی با اشاره به ضرورت توجه لایحه بودجه به مسأله ازدواج و رشد جمعیت اضافه کرد: توجه مسؤولان به مسأله جمعیت و ازدواج باید خود را در بودجه نشان دهد؛ 10 سال است که قانون جمعیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث و به مجلس ارسال شد، اما هیچ کاری برای آن انجام نشد؛ البته مجلس فعلی آن را مورد توجه قرار داده است، اما باید دانست که رشد جمعیت به اندازه جایگزین نسل فعلی هم نیست؛ باید با تدابیر جدی برای رشد جمعیت زمینه سازی شود و باید بدانیم که اگر مشکل مسکن و وام ازدواج جوانان را حل کنیم حدود 10 میلیون نفر آماده ازدواج هستند و اگر هر کدام از این زوج ها دو فرزند بیاورند مشکل جمعیت در دهه آینده حل خواهد شد.

آیت الله اعرافی ضرورت شفافیت بودجه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بودجه شرکت های دولتی و نیمه دولتی باید شفاف و قاعده مند باشد، همچنین در بودجه 1400 باید جایگاهی برای مشاغل آسیب دیده در تحریم و کرونا دیده شده و برای جبران آن توجه شود؛ افزون بر این موارد باید جلوی مسائلی همچون قاچاق، فرار مالیاتی و فسادهای کمرشکن که در حال بلعیدن اقتصاد است، گرفته شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه مسؤولان به جای پرداختن به حواشی بی نتیجه و بی حاصل به مسائل اصلی بپردازند، مسأله برجام را مورد توجه قرار داد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی خودشان برای مردم تبریز موضع اصلی کشور را روشن کردند و مسؤولان و دستگاه سیاست خارجی باید بدانند بازگشت ایران به برجام فقط در صورت رفع تحریم ها در عمل ممکن است و در غیر این صورت ملت به آن تن نخواهد داد.

مسؤولان ذره ای از خط تصویر شده در رابطه با برجام از سوی رهبر معظم انقلاب عبور و عدول نکنند

وی با اشاره به اینکه مسؤولان ذره ای از خط تصویر شده در رابطه با برجام از سوی رهبر معظم انقلاب عبور و عدول نکنند، عنوان کرد: اخیراً پیمان شکنان اروپایی و آمریکایی با کمال وقاحت بیانیه ای علیه ایران صادر کرده و مطالبه گری دارند؛ شما عهد و پیمان خود را شکستید و نتوانستید پای حق و منطق بایستید، اف بر شما باد؛ از پیشینیان خود درس بگیرید که آرزوی تسلیم ایران را به گور بردند؛ این ملت بزرگ کوتاه نمی آید و حرف ما منطق و عمل به پیمان ها است.

آیت الله اعرافی با انتقاد از سخنان منافقانه و سودجویانه برخی افراد در وسط کارزار بزرگ با آمریکا که به مثابه همراهی با دشمن است، تصریح کرد: امروز باید به صورت یک دست و منسجم گام برداشته و مقاومت خود را بر دشمنان تحمیل کنیم./841/پ201/ب1

ارسال نظرات