۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۶۷۵۱۵۸
دین و زیست مجازی(26)؛

ضرورت تقویت زیر ساخت های پیام رسان های ایرانی

ضرورت تقویت زیر ساخت های پیام رسان های ایرانی
حجت الاسلام اقوام کرباسی گفت: فضا را باید مدیریت کرد اگر سرعت و زیرساخت پیام رسان های ایرانی را تقویت کنید مردم به سمت تولیدات داخلی می آیند.

حجت الاسلام اکبر اقوام کرباسی مدیر گروه کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا با اشاره به اهمیت زیست مومنانه در فضای مجازی گفت: زیست مومنانه در واقع  یک نحوه زیستی است که  فقه و اعتقاد و اخلاق  شاخصه های آن را شکل های می دهد،  این موارد سه رکن  اساسی است که سنت اسلامی بر آن تاکید نموده است و این زیست  در دو ساحت خود را نشان می دهد، نمود عینی آن  که در فقه خودشان نشان می دهد و اندیشه که در کلام بیان شده است.

 مدرس حوزه و دانشگاه بیان داشت: زیست،  تمام این مفاهیم را در بر می گیرد، انسان ساحت های مختلفی را تجربه می‌کند، اخلاق یکی از آن  موارد است؛  قطعاً اعتقاد مهم‌ترین ساحت آن است و اگر اعتقاد نباشد پوسته بی روحی است که با کوچکترین ناملایماتی می شکند و از بین می رود.

 وی با اشاره به جایگاه ایمان در زیست مومنانه افزود: مومن کیست؟ دریافت من از ایمان، التزام است ایمان در واقع یک نحوه التزام است ،یه 136 سوره نساء يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا یعنی ایمانشان را ببندند نه اینکه فقط روی کاغذ بیاورند بلکه باید نسبت به خوب و بد التزام داشته باشند .

حجت الاسلام اقوام کرباسی ابراز داشت: التزام در همه سکنات و تمام باید ها و نباید های زندگی انسان باید جاری و ساری باشد، باید خدا  را حاضر دید و رضایت خدا لحاظ شود.

وی در پاسخ به سوال چرایی برخورد دوگانه با فضای مجازی و حقیقی گفت:  در عصر حاضر ناگزیریم در فضای مجازی باشیم،  متاسفانه فضای مجازی به گونه ای است که شما تصور درستی از طرف مقابلتان ندارید و به همین خاطر باید بسیار با احتیاط با این فضا برخورد کرد.  به نظر می رسد عده ای  فضای مجازی را بخشی از زندگی خودشان نمی ببینند در حالیکه امروزه، فضای حقیقی و مجازی همسان شده اند و احتمالا برمی گردد به عدم شناخت درست از فضای مجازی که دارند.

مدیر گروه کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطر نشان کرد: شورای عالی قطعاً تنها یک پارامتر را مد نظر قرار نمی دهد، اما فضا را باید مدیریت کرد جلوی بد سلیقه ای ها را باید گرفت سرعت و زیرساخت های پیام رسان های ایرانی را تقویت کنید مردم خودشان به سمت تولیدات داخلی می آیند.

ارسال نظرات