۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۶۷۵۱۷۱

جهش تولید با همت همگانی

جهش تولید با همت همگانی
دکتر اکبری گفت: جهش تولید یک مطالبه گری جمعی می طلبد و همه مردم باید در این زمینه باهم متحد باشند.

دکتر کمال اکبری رییس دانشکده صدا و سیمای قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا ضمن تاکید بر ماهیت شعار « جهش تولید » گفت: ما در زمینه ارتقاء و تحقق شعار جهش تولید دو دسته نهاد داریم؛ دسته اول، گروهی هستند که زمینه آماده سازی و فعالیت شعار جهش تولید را بر عهده دارند، دسته دوم گروهی هستند که عملی کردن و به ظهور رساندن شعار جهش تولید را برعهده دارند.

وی در توضیح دو دسته افزود: وظیفه سازمان های فرهنگی، رسانه ای و سازمان هایی که برای ترویج اندیشه جهش تولید فعالیت دارند، ارایه راه کار و استفاده از نخبگان برای هموار ساختن و تحقق شعار جهش تولید است.

وی در ادامه گفت: البته شاید بتوان گفت که نهادها یک سری اقدامات خوبی در راستای ترویج افکار این شعار انجام دادند. اما اگر این موضوع را بخواهیم در چارچوب رسانه ها و سازمان های فرهنگی جای دهیم به نتیجه کامل و جامع دست پیدا نمی کنیم.

رییس سابق دانشکده صدا و سیمای قم در ادامه اظهار داشت: تحقق این شعار بستگی به عزم و اراده عمومی مردم دارد و صرف اینکه این موضوع را برجسته کنیم، کافی نیست؛ باید اولاً مورد تبیین و پژوهش قرار گیرد، دوماً زمینه مطالبه گری عمومی را فراهم سازد، سوماً ارزیابی نهادها از طریق رسانه ها مشخص شود؛ مثلا فلان نهاد نقشش در حوزه جهش تولید چقدر بوده است؟ به کجا رسیده است؟ و حالا که به آخر سال رسیده توانسته گام های بلند و موثری بردارد یا نه؟

اکبری اذعان داشت: شعارها و نامگذاری هایی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید می فرمایند لزوما مختص به همان سال نیست بلکه با توجه به آن شعار در همان سال باید جهت گیری صورت بگیرد به نحوی که همه باید در این امر شریک و سهیم باشند. هر چند رسانه ها در این زمینه کمی ضعیف عمل کردند.

دکتر اکبری ضمن بیان اینکه نباید دید و نگاهمان به این شعارها نگاه شعاری باشد، تاکید کرد: رسانه ها باید از مسؤولان دستگاه ها اظهارات، نحوه و بازتاب عملکردشان را مطالبه کند و شفاف سازی کند.

دکتر اکبری در تتمه سخن خود گفت: در این زمینه ما باید کلیّت نظام را در نظر بگیریم و بایستی همه بدنه نظام در به بار نشستن و تبیین مفهوم واقعی « جهش تولید » کوشش کنند. چرا که در صورت عدم همکاری کل نظام، به بدنه نظام ضربه و لطمات جبران ناپذیری وارد خواهد شد.

ارسال نظرات