۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۷۵۱۸۱

برگزاری نشست بصیرتی سیاسی در حوزه علمیه ماهشهر

برگزاری نشست بصیرتی سیاسی در حوزه علمیه ماهشهر
خوزستان - نشست بصیرت سیاسی با موضوع «بررسی شخصیت وعملکرد‌های رضاه شاه و محمدرضا شاه» ویژه طلاب و اساتید، در حوزه علمیه حضرت خدیجه (س) برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست بصیرت سیاسی با حضور استاد لارتی، دکترای علوم سیاسی و مدرس دانشگاه با موضوع «بررسی شخصیت وعملکرد‌های رضاه شاه و محمدرضا شاه» ویژه طلاب و اساتید، در حوزه علمیه حضرت خدیجه (س) برگزار گردید.

در  ابتدای این نشست لارتی با اشاره به شرایط پیش از انقلاب بیان داشت: باید شرایط پیش از انقلاب را خوب بیان کنیم، چراکه بعضی از مردم بخاطر جهل نسبت به تاریخ، از رضاشاه به نیکی یاد می‌کنند، ما به نهضتی عظیم جهت بازخوانی زمان پهلوی در تمام اوضاع سیاسی، نظامی، فرهنگی، اقتصادی، استقلال  و هویت داریم.

این مدرس دانشگاه در ادامه افزود: نباید بگذاریم جای حاکم و محکوم، ظالم و مظلوم، جلاد و شهید عوض شود اگر ما تصور درست و روشنی از زمان شاه ارائه نکنیم، مردم نسبت به آن اطلاعات درستی نخواهند داشت.

 لارتی با اشاره به جنایات شاه در مسجد گوهرشاد و کشف حجاب تصریح کرد: در برخی از شهر‌های کشور جوانان شعار رضاشاه روحت شاد سرمی دهند، چرا که از جنایات رضاشاه اطلاعی ندارند، درمسجدگوهرشادمشهد، رضاشاه نماد جنایات و دیکتاتوری را به جا گذاشتند، درسال ۱۳۱۴در بحث کشف حجاب ولباس متحدالشکل که پیش آمد، بعضی ازآمارنشان می‌دهد ۱۶۷۰نفربه شهادت رسیدند جوانان ما متاسفانه از این جنایات بی اطلاع هستند.

وی در پایان با بیان اینکه جنایات شاه غیر قابل شمارش است اظهار داشت: کریستین دلانوا فرانسوی در کتابش نوشته، تخمین زده می‌شود درطول ۱۵سال سلطنت رضاه شاه ۲۴۰۰۰نفراز ایلات، روشنفکران و مخالفان رژیم کشته شده اند، جنایات رضاشاه غیرقابل شمارش است. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات