۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۷۵۲۳۷
با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، کشوری و لشکری برگزار شد؛

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت
آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت با پیام تصویری حضرت آیت الله نوری همدانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت صبح امروز با پیام تصویری حضرت آیت الله نوری همدانی و با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، کشوری و لشکری در سالن اجتماعات دارالشفاء قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات حسینی بوشهری، کعبی، اعرافی و سرلشکر باقری، سردار شکارچی و سردار کارگر و شماری از علما، روحانیون و طلاب در این مراسم حضور داشتند.

پ/آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت

عظمت اسلام مرهون فرهنگ ایثار و شهادت است

حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی تصویری به این مراسم با اشاره به اینکه عظمت اسلام مرهون فرهنگ ایثار و شهادت است، تأکید کرد: یکی از عوامل عقب ماندگی مسلمانان طی قرون مختلف سلطنت و پادشاهی، استکبار و استبداد زدگی بوده است.

وی با بیان اینکه اسلام همواره می خواهد مردم را در میدان رزم و حماسه نگه دارد، عنوان کرد: امام راحل این مهم را به خوبی دریافت کرد و با نهضت خودش مردم را به صحنه آورد و استبداد زدگان را بیدار و مجهز کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت جایگاه مردم از دیدگاه اسلام با تأکید بر اینکه بدون حمایت و پشتیبانی مردم هیچگاه اسلام عظمت پیدا نمی کند، اظهار داشت: امام راحل با پشتوانه مردم توانست رژیم سلطنتی را محو و دست استکبار را از ایران قطع کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از آن جهت که هیمنه استکبار را در هم شکست، همواره موجب ترس و وحشت دشمنان بوده و برای همین پس از پیروزی اش با حمایت همه جانبه حدود 35 کشور، صدام را علیه ایران شوراندند، اما این جنگ هشت سال ادامه یافت و مردم فوج فوج به جبهه می شتافتند.

پ/آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت

منشور روحانیت باید مطمع نظر و دستور عمل ما در عرصه های مختلف باشد

آیت الله اعرافی نیز در این همایش با بیان اینکه منشور روحانیت باید مطمع نظر و دستور عمل ما در عرصه های مختلف باشد، ادامه داد: این منشور گویا حاصل همه عمر امام خمینی(ره) است، زیرا در پایان عمر شریف ایشان صادر شده و از جایگاه و عظمت ویژه ای برخوردار است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه منشور روحانیت از یک طراوت، جامعیت و جذابیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: این منشور همچنین از صراحت و شفافیت، شجاعت و قاطعیت برخوردار بوده و دارای برندگی نهایی و فصل الخطاب در مسائل مختلف است و نکته قابل توجه این که همه این موارد بر محور روحانیت می چرخد.

وی سوز و گداز امام خمینی(ره) در منشور روحانیت را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: ایشان در چند جای این منشور عذرخواهی می کنند؛ به عنوان نمونه ایشان در جایی می فرمایند من نظرم نبود جریان سازشکار و لیبرال زمام امور را به دست بگیرد؛ این عذرخواهی ها برای ما درس آموز است و راه را به ما نشان می دهد.

پ/آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت

یاد امام خمینی(ره) موجب قوت قلب و آرامش رزمندگان و فرماندهان جنگ می شد

سرلشکر باقری در ادامه بیان کرد: هر گاه مشکلات و فشارهای نبرد و دود و آتش و آهن و روحی و جسمی بر جبهه افزایش پیدا می کرد، تنها چهره، پیام و کلامی از امام(ره) آنچنان قوت قلب و آرامشی در فرماندهان و رزمندگان شکل می داد که با استمداد از آن کارها را پیش می بردند.

وی تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب در طول سه دهه گذشته را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: امروز شاهد هستیم که رهبر معظم انقلاب در  بیش از سه دهه گذشته با تبعیت از خط امام(ره) توطئه ها، تهدیدها و فتنه هایی را که به طور فزاینده از سوی دشمنان اتفاق افتاده را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده اند؛ به عنوان کسی که بیش از 40 سال است در عرصه نظامی حضور دارم اذعان و افتخار می کنم که تخصص و بینش رهبر معظم انقلاب در تمامی امور دفاعی و نظامی از همه ما بالاتر است؛ در هر جلسه ای که خدمتشان مشرف می شویم نکاتی را مورد اشاره قرار می دهند که متوجه می شویم برای شاگردی کردن ایشان راه طولانی را در پیش داریم.

رییس کل ستاد مشترک نیروهای مسلح کشور در ادامه با اشاره به اینکه جامعه روحانیت از لحاظ جمعیت خود بالاترین نقش را در دفاع مقدس ایفا کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به کمیت تعداد جامعه روحانیت، این صنف بیش از 20 هزار اعزامی و بیش از 4 هزار شهید روحانی در دفاع مقدس، بیش از 40 شهید مدافع حرم و هزاران جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

پ/آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت

گزارشی از روند فعالیت های نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت

همچنین حجت الاسلام والمسلمین مصلحی نیز گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در این جشنواره ارائه کرد و ادامه داد: ما برنامه های متنوع و متفاوتی را در سطح کشور برگزار کرده ایم که یکی از این برنامه ها همین نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت است.

وی استقبال قابل توجه روحانیون از نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت را مورد توجه قرار داد و ضمن تقدیر و تشکر از نهادهای حوزوی، کشوری و لشکری در این زمینه بیان کرد: روحانیون در مباحث علمی نشر آثار روحانیت در دفاع مقدس مشارکت بسیاری داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی از برگزاری دومین جشنواره ملی و بین المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت خبر داد و گفت: ما در پنج محور کتاب و ترجمه، مقالات و پژوهش، فیلمنامه ها، چند رسانه ای و فیلم و عکس فراخوان دادیم که 50 هزار اثر در این پنج محور دریافت کرده ایم؛ جشنواره ملی و بین المللی را نیز در سال آینده برگزار می کنیم و اختتامیه اش نیز سال آینده در همین ایام برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در این مراسم از پیشکسوتان و برگزیدگان نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت با حضور آیات حسینی بوشهری، کعبی، اعرافی و سرلشکر باقری، سردار شکارچی و سردار کارگر تجلیل شد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات