۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۷۵۲۴۹
تحریف بنیانگذار (۲۲)

برداشت گزینشی به تحریف امام می انجامد

برداشت گزینشی به تحریف امام می انجامد
حجت الاسلام طباطبایی پور با بیان اینکه برخی به جهت اغراض شخصی و سیاسی و جناحی سخنان و سیره امام را تفسیر به رأی می کنند، گفت: استفاده سیاسی و جناحی قطعاً تحریف امام است.

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی پور عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی رسا، با اشاره تحریف امام راحل گفت: اصل معنای تحریف آنطوری که در لغت مطرح می کنند به معنای کناره بودن، لبه یا کناره چیزی است، عنوان تحریف جایگاه ویژه ای دارد و در کنار تأویل و تفسیر معمولاً بیان می شود. 

حجت الاسلام طباطبایی پور خاطرنشان کرد: در رابطه با حضرت امام رضوان الله علیه یکی از دغدغه های ما این است که در بحث جایگاه علمی ایشان کار نشده و بیشتر، مسائل سیاسی برجسته گشته است در حالیکه مباحث سیاسی در پی مباحث علمی نمود پیدا می‌کند، امامی که جامع شرایط بوده فقط در یک بُعد خلاصه کنیم این هم یک نوع تحریف است.

وی در ادامه افزود: اگر بدون تخصص فقط بخواهیم در هر مسئله ای اظهار نظر کنیم این نیز از مصادیق تحریف است،  برداشت گزینشی از دیدگاه امام بدون توجه به منظومه فکری ایشان مصداق بارز تحریف می باشد.

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی پور عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین ابراز داشت: در زمان جنگ عده ای بر خلاف نظر امام مایل به ادامه جنگ بودند در حالی که امام کارشناسانه و با مشورت مشاورین کارکُشته دستور به خاتمه جنگ را صادر کردند این مخالفت هم یک نوع تحریف بود، راه افراط و تفریط در اندیشه و سیره امام، تحریف امام راحل است. پیشروی از امام و عقب افتادن از امام، تحریف امام راحل است که این افراط و تفریط باعث گرفتاری جامعه می شود.

وی در پاسخ به چرایی علت تحریف امام از طرف برخی افراد گفت: عده ای به جهت اغراض شخصی و سیاسی و جناحی سخنان و سیره امام را تفسیر به رأی می کنند، استفاده سیاسی و جناحی قطعاً تحریف امام است.

 وی در پایان اذعان داشت: اگر بخواهیم امام را به جامعه بشناسانیم ایمان به ایشان داشته باشیم و یادمان باشد امت امام هستیم نه امام امام؛ وظیفه روحانیت در مرحله اول شناخت سیره عملی و علمی امام و استفاده کردن از عمر و دوری از هوای نفس می باشد، ایشان برای شهرت خودش را در معرض قرار نمی داد، امام نگاه عام به جامعه داشتند و همه را به عنوان فرزند خود می‌شناختند، نگاه امام وحدت آفرین بود و در مرحله دوم وظیفه روحانیت بعد از شناخت مرحله عمل به سیره امام است./ت302/ب1

ارسال نظرات