۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۷۵۳۱۹
تحریف بنیانگذار (۲۹)

نوع زندگی برخی از اطرافیان امام هیچ مناسبتی با زندگی ایشان ندارد

نوع زندگی برخی از اطرافیان امام هیچ مناسبتی با زندگی ایشان ندارد
حجت الاسلام شکریان گفت: نوع زندگی برخی از اطرافیان امام خمینی اساسا هیچ مناسبتی با زندگی ایشان ندارد، اما در عین حال خودشان را نماد چهره امام نشان می دهند.

حجت الاسلام اسدالله شکریان دبیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به علل و انگیزه های جریان اشرافیت برای تحریف شخصیت امام خمینی(ره) و سبک ساده زیستی ایشان گفت: جریان خاص دنیا زده، اشرافی گری را ناروا و ساختگی به امام راحل نسبت داد.

تلاش های جریان اشرافیت برای حذف ویژگی ساده زیستی امام راحل در اذهان عمومی

وی تلاش های جریان اشرافیت برای حذف ویژگی ساده زیستی امام راحل در اذهان عمومی را مد نظر قرار داد و بیان کرد: این جریان در صدد بود به لحاظ مبانی نظری، اصل ساده زیستی در اندیشه و سبک زندگی امام راحل را به کلی حذف کند و آن را به ویژگی روحی و یا حتی مقطعی از زندگانی ایشان اختصاص دهد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین، ادبیات حاکم در دولت سازندگی را اشرافی گری به بهانه مراعات نگاه های جهانی دانست و افزود: رئیس دولت سازندگی وقتی موقعیت رسمی گرفت، باور داشت مسئولان و مدیران ارشد نظام در دنیا نمی توانند همیشه حقیر، فقیر، ذلیل، بد پوش و بد نشین باشند.

وی افزود: آقای هاشمی رفسنجانی بر اساس همین ایده و در جهت همراهی با تشریفات تعریف شده سیاست مداران روز دنیا که سیاست دنیاگرایی و تجمل پرستی را محور کار خود قرار داده بود، مجوز ورود به زندگی اشرافی و مسئولیت پذیری کاسب کارانه را برای مسئولان و طبقات اشرافی نوظهور صادر کرد و زمینه شکاف طبقاتی عمیق در جامعه اسلامی را برای سال های متمادی فراهم ساخت.

حجت الاسلام شکریان خاطرنشان کرد: این بخشی از نسخه شفابخش دروغینی بود که توسط بانک جهانی و در پوشش توسعه همه جانبه به کشور تحمیل شد که همچنان شاهد آسیب های فراوان آن هستیم.

وی ابراز کرد: جریان لیبرال توسعه محور و عدالت گریز با تمسک به این حرف که باید در دنیای امروز دارای ابهت و هیمنه بود، بخشی از این ابهت و هیمنه را در مانور تجمل گرایی، سکونت در کاخ های مجلل، سوار شدن با خودروهای لوکس و گران قیمت، لباس های فاخر و در مجموع تغییر سبک زندگی اسلامی و ایرانی به مدل های غربی تعریف کرد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: یکی از مشکلات این مدل از زندگی اشرافی و مدمحور، تعارض آشکار آن با مبانی فکری و سبک زندگی حضرت امام خمینی(ره) بود.

وی افزود: مروجان وارداتی توسعه و سازندگی، راهکار برون رفت از این تعارض را در تحریف آن یار سفر کرده دانسته اند و حیات زاهدانه او را شخصی جلوه داده و سخنان آن حضرت در مورد ساده زیستی را به سبک زندگی ایشان منحصر کردند و مدعی شدند که امام نسخه ساده زیستی را برای مسئولان تجویز نکرده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در ادامه دیگر تلاش جریان اشرافیت را تصویرسازی اشرافی از امام راحل برشمرد و با انتقاد از برخی اطرافیان و منتسبان به بیت امام گفت: نوع زندگی برخی از اطرافیان امام اساسا هیچ مناسبتی با امام و زندگی امام ندارد، اما در عین حال خودشان را نماد و نماینده جدی چهره امام نشان می دهند.

پیامدهای ساخت مجلل گونه حرم امام خمینی

وی افزود: من معتقدم حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، با فکر و فلسفه ای این گونه مجلل ساخته شده است. اینکه مرقد امام راحل را مجلل بسازنند بر اساس این تفکر است که به مردم بگویند امام خمینی همین است که در تصویر از مرقد در می یابید. لذا دشمن هم در رسانه خودش از این زمینه سوء استفاده و آن را با زهد و قبر گاندی مقایسه می کند.

حجت الاسلام شکریان حقیقت اندیشه و سبک زندگی امام خمینی(ره) را دوری از دنیا و مظاهر فریبنده آن ارزیابی و تصریح کرد: تصویرسازی غلط از امام موجب خواهد شد تا در بین مردم این ذهنیت شکل بگیرد که ایشان هم اشرافی بوده است؛ لذا باید با این تصویر سازی مقابله کرد./841/ت302/ب1

ارسال نظرات