۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۷۵۳۷۶
نماینده ولی فقیه در همدان مطرح کرد؛

ترویج فرهنگ غدیر تقویت شود/ لزوم بهره‌گیری از محققان غدیر

ترویج فرهنگ غدیر تقویت شود/ لزوم بهره‌گیری از محققان غدیر
امام جمعه همدان خواستار توسعه کلاس‌ها و همایش‌ها در حوزه ترویج غدیر شد و گفت: حضور شخصیت‌های برتر و محققان بزرگ می‌تواند برآیند‌های اجتماعی خوبی را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی بنیاد غدیر، با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ غدیر این بنیاد باید با بنیاد نهج البلاغه همکاری داشته باشد، اظهار داشت: یکی از وظایف بنیاد غدیر، تربیت نیروهای تخصصی در عرصه غدیر و نهج البلاغه در سطح استان است.

وی افزود: این وظیفه ذاتی ما طلاب است که مروج احکام شریعت باشیم، چه بنیاد غدیر باشد، یا نباید و چه با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنیم یا خیر.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار توسعه کلاس‌ها و همایش‌ها در حوزه ترویج غدیر شد و گفت: حضور شخصیت‌های برتر و محققان بزرگ در استان می‌تواند برآیند‌های اجتماعی خوبی را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به تولید کلیپ‌هایی با محتوای غدیر توسط این بنیاد، عنوان کرد: قطعا هر یک از روحانیون با اقشار مختلف مردم دارای ارتباط هستند و لذا کمترین کار در عرصه غدیر نیز می تواند نشر دادن همین کلیپ‌هایی است که به صورت تخصصی در این حوزه تولید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در قسمتی از صحبت‌های خود با اشاره به گلایه‌های طلاب در زمینه مسائل اقتصادی یادآور شد: قسمت مهمی از مشکلات اقتصادی به ساختارهای اقتصادی و وابستگی کشور به نفت برمی‌گردد، بنابراین به همین دلیل است که رهبری بر روی کار آمدن یک دولت جوان انقلابی تاکید دارند.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات موجود باید با توان ۱۰ برابری وارد عرصه شویم و این فعالیت ۱۰ برابری در توان دولت جوان انقلابی است که شبانه روز در حال خدمت رسانی به مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه مشکلات مالی نباید مانع از فعالیت طلاب و غفلت آنها نسبت به رسالت اصلی خود شود، مطرح کرد: نباید فراموش کنیم که روزی از ما این سوال پرسیده خواهد شد که چه کاری برای ولایت انجام داده‌اید و آن روز بهانه‌ای قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه هدایت در نگاه معصومان متمرکز بر روی فرد بوده است، گفت: نباید این طور فکر کنید که حتما مخاطبان من باید هزاران نفر باشد تا بتوانم تاثیرگذار باشم، بلکه حتی اگر یک نفر را هم بتوانیم هدایت کنیم به نتیجه مطلوب دست یافته‌ایم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ارتباط بین طلاب و بنیاد غدیر باید تقویت شود، گفت: همان طور که حجت‌الاسلام حسنی حلم اشاره کرد، برنامه بنیاد حمایت از طرح‌های برتری است که توسط طلاب در زمینه غدیر ارائه می‌شود و لذا طلاب باید با طرح‌های خود به یاری بنیاد بشتابند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، طلاب باید به صورت دغدغه مند وارد میدان شوند، گفت: در برابر همه دشمنان و گروه‌هایی که علیه نظام اسلامی و انقلاب در فضای مجازی در حال فعالیت هستند، در کشور ۱۵۰ هزار طلبه‌ را داریم که می‌توانند در مقابل این تعداد اندک صف آرایی کنند و حتی به این آمار باید نیروهای حزب‌اللهی، متدینین و افراد بسیجی را هم اضافه کرد.

ارسال نظرات