۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۷۵۴۰۶
حجت الاسلام حبیبیان تشریح کرد؛

جزئیات پذیرش حوزه علمیه مشکات

جزئیات پذیرش حوزه علمیه مشکات
معاون علمی حوزه علمیه مشکات از آغاز پذیرش طلاب در حوزه علمیه مشکات در سال تحصیلی 1400-1401 در مقاطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیبیان معاون علمی حوزه علمیه مشکات در نشستی خبری از آغاز پذیرش طلاب در حوزه علمیه مشکات در سال تحصیلی 1400-1401 در مقاطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی خبر داد و گقت: تا کنون 770 نفر از خواهران و برادران در این مجموعه جذب شده اند و بحمدالله در فضاهای حاکمیتی و شخصی به انجام وظیفه مشغول هستند.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از مسؤولان فرهنگی و نهادهای تصمیم ساز از حوزه علمیه مشکات فارغ التحصیل شده اند؛ و جالب است بدانیم 40 نفر از اساتید این مجموعه، از خروجی های خودمان هستند.

حجت الاسلام حبیبیان با بیان اینکه واحد پذیرش حوزه مشکات با سخت گیری فوق العاده ای عمل می کند و سعی در جذب نخبگان دارد، خاطرنشان کرد: در سال 99 علی رغم همه مشکلات کرونایی و اقتضائاتی که مانع جذب می شد، حدود 56 نفر را جذب کردیم.

معاون علمی حوزه علمیه مشکات با بیان اینکه در سال 1400 تلاش داریم جذب حداکثری نخبگانی را داشته باشیم، بیان کرد: در سال جاری سه دانشجوی دکتری از دانشگاه تهران داشتیم، اما بنا به دلایلی نتوانستند تأیید واحد پذیرش را بگیرند، کسانی هم بودند که شرایط حداقلی داشتند، اما در مراحل پذیرش موفق شده و جذب شدند.

وی بیان کرد: حوزه علمیه مشکات با برنامه‌ای تحولی در نظام آموزشی برای نیل به تولید نظریات نظام‌ساز، تبیین و تبلیغ نظریات اصیل اسلامی و تحقق و اجرای اجتماعی نظریات نظام‌ساز در شهرهای قم، تهران، اصفهان و کرمانشاه از میـان داوطلبان واجد شرایط، به تعداد محدود پذیرش به عمل می‌آورد.

حجت الاسلام حبیبیان خاطرنشان کرد: مزایای طرح آموزشی مشکات تحول در نظام آموزشی، با هدف تربیت طلبه‌ نخبه بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، اهتمام به قرآن کریم و روایات اهل‌بیت(ع) در برنامه اصلی درسی،کاهش مدت تحصیل در مقطع سطح و تغییر کتب درسی و طرح عناوین درسی جدید است.

گفتنی است، علاقه مندان می توانند برای ثبت‌نام به سایت حوزه علمیه مشکات www.howzehmeshkat.ir  و یا به کانال اطـلاع‌رسانی پذیرش حوزه علمیه مشکات https://ble.ir/pmeshkat مراجعه کنند./841/

ارسال نظرات