۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۷۵۴۱۹
عباسی:

قانون لغو تحریم‌ها کوتاهی دولت در احقاق حقوق ملت را جبران کرد

قانون لغو تحریم‌ها کوتاهی دولت در احقاق حقوق ملت را جبران کرد
رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرف مذاکره کننده به دنبال خریدن زمان است تا ما به زمان انتخابات برسیم و از شرایط به نفع خود سوءاستفاده کند که ما این اجازه را نمی‌دهیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، فریدون عباسی رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری که در محل مجلس برگزار شد، اظهار داشت: تحریم‌هایی که قرار بود به واسطه برجام برداشته شود در دوران ترامپ افزایش یافت ضمن اینکه طرف مذاکره کننده به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد در حالی که جمهوری اسلامی تمام تعهدات خود را اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش دارد امتیاز دستاوردهای بومی را از جمهوری اسلامی ایران بگیرد افزود: در همین راستا مجلس تلاش کرد با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اقداماتی که دولت برای احقاق حقوق ملت ایران باید صورت می داد را جبران کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را نقشه راهی برای حرکت دولت دانست و افزود: در ابتدای کار، دولت تلاش کرد اجرای این قانون را به تعویق بیندازد و به امید انتخابات آمریکا بود؛ بعد از آن نیز با امضای بیانیه مشترکی میان آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی کشورمان قصد داشت برای توقف اجرای پروتکل الحاقی، به کشورهای طرف مذاکره کننده 3 ماه فرصت بدهد که ما آن را قبول نداریم و توقف اجرای پروتکل الحاقی باید از زمان تعیین شده در قانون صورت گیرد.

عباسی گفت: طرف مذاکره کننده به دنبال خریدن زمان است تا ما به زمان انتخابات برسیم و از شرایط به نفع خود سوءاستفاده کند که ما این اجازه را نمی دهیم.

وی افزود: قرار است طی هماهنگی های به عمل آمده با وزیران و مسئولان دستگاه های ذیربط جلساتی در خصوص اجرای مصوبه مجلس داشته باشیم تا صدای واحدی از سوی دو قوه شنیده شود و همراه و هم‌افزایی مجلس و دولت دیده شود.

عباسی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مسیر را برای نحوه عمل در خصوص رآکتورها، اورانیوم فلزی و میزان غنی سازی نشان دادند و دولت نیز در این راستا اقدام می کند و مجلس نیز در حین تعامل با دولت بر مصوبه خود پافشاری خواهد کرد چرا که نمایندگان گام های کوچک در حوزه برجام از سوی طرف مقابل را نمی پذیرند و به دنبال گام های بزرگ هستیم و تمام تعهدات باید به صورت یکجا از سوی کشورهای عضو برجام اجرا شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه زمانی که رفاه مردم به واسطه اجرای تعهدات برجامی از سوی کشورهای مذاکره کننده تأمین شود، به تعهدات برجامی خود عمل خواهیم کرد، خاطرنشان ساخت: مردم پشتوانه ما هستند و انتظار گشایش از دولت دارند./998/د102/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
سلام;بفرمایید:آقای روحانی مایلست دردادگاه بجای وزیرخودمحاکمه شودوازطرفی هم ازقانون اساسی دوم اتهامات اقتصادی یاصنفی یاسیاسی وغیره علیه رییسان(فقید)رفسنجانی وخاتمی واحمدینژاددربرخی رسانه هامطرح شده اندامابدانهارسیدگی قضایی نشده فلذاخوبست بدون تعارف وعلنی مثل دادگاه کرباسچی بنوبت افراد احضاروحقایق معلوم شود؟وملت توجیه شوند.تشکر
0
0