۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۷۵۴۲۲

مراسم رونمایی از کتاب آثار منتخب دو سالانه نور برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب آثار منتخب دو سالانه نور برگزار شد
مراسم رونمایی از کتاب آثار منتخب دو سالانه عکس نور با حضور جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور و رییس انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان کشور،در گالری عکس حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب آثار منتخب دو سالانه عکس نور دیروز با حضور، جواد جمیری جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور، کمال الدین شاهرخ رئیس انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان کشور، و جمعی از پیشکسوتان حوزه عکس در گالری عکس حوزه هنری برگزار شد.

این دو سالانه با دبیری کمال الدین شاهرخ از سوی انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان و با حمایت موسسه فرهنگی هنری رزمندگان با محوریت ظرفیت‌ها و فرصت‌های استانی و تلاش جدی بر رفع معضلات، آسیب‌ها و تهدیدات استان‌های سراسر کشور برگزار شده بود.

قابل ذکر است کتاب این جشنواره با کوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده شد بود، اما رونمایی آن به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتد، همچنین نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره تا پایان هفته در گالری حوزه هنری دایر است.

در مراسم رونمایی ابتدا کمال الدین شاهرخ مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه تلاش فرهنگ اسلامی همیشه ساختن انسان نیک بوده است، گفت: اساس فرهنگ دینی ساختن انسان هنرمند بوده و انقلاب اسلامی متاثر از این فرهنگ است.

او ادامه داد: تلاشگران انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر افرادی هستند که با بصیرت، دانش افزایی، سعی و تلاش مسیر کمال را با شایستگی طی می کنند و آثار فاخر و ماندگاری از خود به یادگار می گذارند.

رئیس انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه چهارمین دو سالانه عکس نور این فرصت را فراهم کرد تا بارقه های امید در هنرمندان عکاس ایجاد شود، تصریح کرد: در این دو سالانه شاهد خلق و تولید آثار ارزشمند عکاسان علاقه مند کشورمان بودیم.


شاهرخ ادامه داد: در دوره های گذشته دو سالانه عکس نور فراز و نشیب هایی داشتیم، اما به مرور زمان مسیر برای ما هموار تر شد، در این دو سالانه عکاسان در حوزه های مختلف عکس ها را به صورت مجموعه ارائه دادند به همین دلیل، اولین جشنواره ای بود که ما در کنار هر عکاسی توانستیم استاد راهنمایی قرار دهیم تا به راهنمایی عکاسان بپردازند و مسیر را برای عکاسان مشخص کنند تا بتوانند در ذیل موضوعات انتخاب شده تولیدات بهتری داشته باشند.

او افزود: 31 استان کشور درگیر دو سالانه عکس نور با محوریت موارد مذکور شدند و در دو بخش عکاسان ویژه و آزاد کار های خود را دنبال کردند که عکاسان ویژه جز بسیجیان ما محسوب می شدند و عکاسان آزاد هم هنرمندان خارج از بسیج هنرمندان محسوب می شدند.

رئیس انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان کشور، گفت: به دلیل اینکه این دو سالانه اولین دو سالانه ای بود که ما به صورت مجموعه ای کار را برگزار کردیم با ضعف هایی روبه رو بودیم که امیدواریم در دوره های بعد با کمک دوستان مشکلات را بر طرف کنیم.

پس از سخنان شاهرخ از هاشم عرفان منش عکاس هنرمند بسیجی اهل شیراز به دلیل جان فشانی در به تصویر کشیدن جهاد عظیم مدافعان سلامت تجلیل به عمل امد و لوح تقدیر به وی اعطا شد./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شمشاد
Iran, Islamic Republic of
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
چه کسی شما را صدای رسای حوزه می داند یک مشت افراطی جاهل
0
0