۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۷۵۵۶۵
بنیانگذار انقلاب (۴۶)

بازگشت مطرودین امام خمینی به بیت امام

بازگشت مطرودین امام خمینی به بیت امام
حجت الاسلام لیالی با هشدار به نفوذ و رخنه برخی از مطرودین امام خمینی(ره) به بیت ایشان، گفت: صیانت از منظومه اندیشه‌ای امام راحل در راستای حفظ نظام و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام محمدعلی لیالی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه بعد از ارتحال امام خمینی(ره) برخی جریان ها و احزاب سیاسی به دنبال تحریف مکتب و اندیشه های ایشان برآمدند، گفت: این جریان ها با اهداف و اغراض خاص سیاسی و جناحی، به طور گزینشی و کاریکاتوری کلام و اندیشه های امام راحل را در میان مردم مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای شناخت مصادیق تحریف امام راحل باید منظومه اندیشه‌ای ایشان را به درستی شناخت، افرود: تمام جنبه های فکری و اندیشه‌ای مکتب تشیع در تفکر امام خیمنی(ره) وجود داشته و منظومه فکری امام برگرفته از قرآن کریم، سخنان اهل بیت(ره) و تفکر علمای تشیع است.

از دل منظومه فکری امام راحل، تفکر حکومت و انقلاب اسلامی به وجود آمد

حجت الاسلام لیالی اظهار کرد: از دل منظومه فکری امام راحل، تفکر حکومت و انقلاب اسلامی به وجود آمد و نهضت انقلاب و حاکمیت اسلامی که آرزوی علما و فقهیان بزرگ دین در طول تاریخ تشیع بود، توسط حضرت امام خمینی(ره) به تحقق و واقعیت پیوست.

وی با بیان اینکه منظومه اندیشه ای امام راحل در راستای حفظ و صیانت از نظام و انقلاب اسلامی است، گفت: راه های مقابله با تحریف مکتب اندیشه بنیان گذار انقلاب، رجوع به آثار و کلام ایشان است که رهنمودهای ایشان در مجموعه صحیفه نور امام خمینی(ره) جمع شده است.

نفوذ و رخنه مطردین امام خمینی به بیت امام مشهود است

رهنمودها و سیره رهبر معظم انقلاب مفسر مکتب و اندیشه امام راحل

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رهنمودها و سیره رهبر معظم انقلاب مفسر مکتب و اندیشه امام راحل است، تصریح کرد: تنها فردی می تواند اندیشه های امام خمینی(ره) را تفسیر کند که قرابت فکری و علمی به ایشان داشته باشد؛ از این رو امروز رهبر معظم انقلاب بهترین مفسر اندیشه ها و مکتب امام راحل است.

وی با بیان اینکه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در بسیاری از مصادیق تحریف امام راحل سکوت اختیار کرده است، افزود: احساس می شود این مؤسسه به وظیفه اصلی خود که حفظ و حراست از اندیشه های امام راحل که میراث بزرگ انقلاب اسلامی است، توجهی ندارد.

حجت الاسلام لیالی ابراز داشت: یادگار یادگار امام زمانی می توانند خود را منسوب به امام خمینی(ره) بداند که سیره و سنت و اندیشه امام را حفظ، صیانت و عمل کند؛ اما زمانی که از علمکرد و سیره و اندیشه امام غفلت کند، نمی توان خود را یادگار امام بداند.

نفوذ و رخنه مطردین امام خمینی به بیت امام مشهود است

وی با بیان این که منسوبان و منصوبان امام خمینی(ره) کسانی هستند که باید قرابت و همراهی با تفکر و اندیشه امام داشته باشند، افزود: افرادی که التزام عملی به سیره امام خمینی(ره) دارند و اندیشه های حقیقی امام راحل را برای مردم تببین می کنند، از نزدیکان امام راحل محسوب می شوند؛ از این رو شاید سید حسن نصرالله و شیخ زاکزاکی از منسوبان امام نباشند؛ اما نزدیکترین قرابت با سیره و اندیشه های امام راحل را دارند و از فرزندان معنوی امام خمینی(ره) محسوب می شوند.

حجت الاسلام لیالی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با ایجاد انقلاب اسلامی درصدد استقلال کشور و مقابله با استکبار جهانی بوده است، ابراز کرد: افرادی که اعتقادی به استکبارستیزی نداشته، همراهی با تفکر و اندیشه امام خمینی(ره) ندارند؛ همچنین اندیشه امام راحل حمایت از مستضعفان و کوخ نشینان بوده است؛ اما امروز شاهدیم که برخی وابستگان و نزدیکان امام به دنبال تجملات و رفاه طلبی هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با هشدار به نفوذ و رخنه برخی از مطرودین امام خمینی(ره) به بیت و نهادهای منسوب به ایشان گفت: عده ای از بازماندگان دولت وقت، لبیرال ها، نهضت آزادی، بیت منتظری و بیت شیرازی‌ها با بیت امام و منسوبان ایشان ارتباط برقرار کردند؛ از این رو تمام این مسایل نشان دهنده فاصله گرفتن بازماندگان و نزدیکان امام راحل از اندیشه ها و مکتب ناب ایشان است./998/ت301/ب1

ارسال نظرات