۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۷۵۶۱۶
مدیر مدرسه مطلع الفجر گیلانغرب:

علما و روحانیون دینی همواره طلایه دار مبارزه با استعمار بوده اند

علما و روحانیون دینی همواره طلایه دار مبارزه با استعمار بوده اند
کرمانشاه - حجت الاسلام خدابنده لو گفت: تاریخ نشان داده است که علما و روحانیون دینی همواره طلایه دار مبارزه با استعمار و استکبار بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام قدرت الله خدابنده لو امروز در نشست با معاونین و اساتید مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب بیان داشت: اولین و بارزترین ویژگی روحانیون و علمای دینی، اعتماد جامعه مسلمین نسبت به آنهاست.

مدیر مدرسه مطلع الفجر گیلانغرب ادامه داد: بی شک این اعتماد معلول عوامل بسیاری همانند دیانت، تقوا، بصیرت و حضور و مشارکت علما و روحانیون در جامعه اسلامی می باشد و این اعتماد عمومی همین گونه به دست نیامده است.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود افزود: بنابراین با وجود این سرمایه مردمی باید علما و روحانیون در بحث فرهنگی و مذهبی نقش کلیدی در جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام خدابنده لو با اشاره به تلاش بسیاری از جریانات ضدانقلاب و ضددینی علیه روحانیت، عنوان کرد: اولین جرقه های انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه زده شد و قبل از این هم تاریخ به عینه نشان داده است که همواره طلایه دار تقابل با استکبار و استعمار در جهان اسلام علما و روحانیون دینی بوده اند و برای این امر نمونه های بسیاری در تاریخ این کشور وجود دارد.

مدیر مدرسه مطلع الفجر گیلانغرب تاکید کرد: با این وجود دشمن به خوبی می داند تداوم این اعتماد بین جامعه و روحانیت سدی بزرگ در مقابل توطئه های آنان است، بنابراین سالهاست که با توان تبلیغاتی که در اختیار دارد از هر ترفندی برای اعتمادزادی روحانیون در نگاه جامعه اسلامی تلاش نموده است.

وی با اشاره به اینکه روحانیت همواره بخش بزرگی از جامعه اسلامی هستند، گفت: برخلاف سخنان معاندان دین و مخالفان حوزه و روحانیت در سال های اخیر شاهد حضور و یک تعامل تاریخی بین روحانیت و جامعه بوده ایم و بهترین  مثال برای این موضوع حضور جهادی و داوطلبانه حوزویان در کمک به مردم در حوادث و بلایای طبیعی است.

حجت الاسلام خدابنده لو با اشاره به اینکه دشمن سرمایه گذاری بسیاری برای ایجاد اعتمادزدایی جایگاه روحانیت در ذهن جوان ایرانی و مسلمان هزینه می کند، بیان داشت: دشمن با تبلیغات گسترده خود و نیز با استفاده از مهره های ساده لوح و فریب خورده داخلی و خارجی خود همواره تلاش دارد که چهره عکس واقعیت را به جوان ایرانی و مسلمان تلقین کند.

مدیر مدرسه مطلع الفجر گیلانغرب افزود: تاکنون این تلاش ها بی ثمر بوده است، ولی نباید وضعیت منفعل در برابر این توطئه دشمنان داشته باشیم، هرگاه که در این حوزه ما بی تفاوت باشیم، آن زمان فرصت را برای ایجاد پروژه اعتمادزادی دشمن علیه روحانیت در کشور را به او داده ایم./1400/

ارسال نظرات