۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۷۵۴۵۲

وبینار بزرگداشت علماء اهل سنت برگزار شد

وبینار بزرگداشت علماء اهل سنت برگزار شد
کرمانشاه ـ امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: براساس آماری که داریم در طول یکسال گذشته بیش از 180 عالم دینی در غرب کشور به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمن مرادی امروز در سخنانی که به صورت وبینار در مراسم بزرگداشت علماء اهل سنت ویژه همدلان و همراهان تقریب، علماء متوفی یکسال اخیر در استانهای کردستان و کرمانشاه که به همت معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت برگزار شد،  بیان کرد: علمای اهل سنت کشور همواره دل در گروه این انقلاب داشته و دارند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بیان داشت: نقش علمای اسلام در طول تاریخ که در تبیین دین مشعل دار هدایت بوده‌اند یک نقش برجسته است و در طی این ۱۴ قرن با مجاهدت، تلاش، کوشش، تبلیغ زبانی و... که انجام داده اند، توانسته اند دین خدا را به اقصی نقاط سرزمین پهناور هستی برسانند.

این عالم اهل سنت ادامه داد:  ایران زمین از گذشته مهد و جایگاه رشد و پرورش بزرگانی در حوزه های علمی و دینی بوده است و در دوران رژیم ستم شاهی همه ایران دیدند که مردم اهل سنت غرب کشور به ویژه مردم اهل سنت کرمانشاه و کردستان به ندای حق امام راحل لبیک گفتند و علیه نظام ستم شاهی به خیابان ها ریختند.

ماموستا مرادی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اسناد تاریخی بسیاری موجود است که علمای اهل سنت در زمان طاغوت مبارزات بسیاری علیه نظام شاهنشاهی داشته اند عالمانی که در این مسیر متحمل زندان، شکنجه، تبعید و... شده اند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد: این عالمان اهل سنت با وجود این همه فشار هرگز دست از حمایت از امام راحل و نهضت ایشان برنداشتند و همواره در کنار ملت و امام ملت حضوری تاریخی داشته اند.

وی در ادامه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کار علمای دینی وارد مرحله جدیدی شد و مسؤولیت این قشر در جامعه اسلامی بسیار سنگین و وسیع تر گردید و همواره در اوایل انقلاب شاهد بودیم که این علمای دین بودند که در مقابل فتنه های دشمنان اسلام قرار می گرفتند  و با استدلالات خود باطل بودن نحله های مذکور را ثابت می کردند.

ماموستا مرادی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: علما همواره خود را بخشی از جامعه اسلامی دانسته و می دانند و در حوادث و رویدادهای ناگواری به مانند زلزله، سیل و... شاهد حضور بسیاری از علما و روحانیون بودیم و براساس آماری که داریم در طول یکسال گذشته بیش از 180 عالم دینی در غرب کشور به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز باید همه قدردان علمای دین باشیم، کسانی که زندگی خود را وقف بسط و توسعه اسلام نموده اند و همواره در مسیر رفع مشکلات امت اسلام قرار دارند./1400/

ارسال نظرات