۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۷۵۶۶۵
مدیر مؤسسه خیریه الزهرا:

امروز به پویش ملی و جهادی برای حل کاهش جمعیت نیاز است

امروز به پویش ملی و جهادی برای حل کاهش جمعیت نیاز است
حجت الاسلام امامی گفت: اگر امروز برای حل کاهش موالید و جمعیت اقدامی انجام نشود، این مسأله در آینده به معضل ملی و مذهبی تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن امامی، مدیر مؤسسه خیریه الزهرا(س) در نشست خبری نهضت ترویج و تأمین ازدواج و فرزندآوری که بعد از ظهر امروز در باغ رستوان باجک شهر قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت های مؤسسه خیریه الزهرا(س) گفت: این مؤسسه در سال 1365 با حمایت مراجع عظام تقلید و علمای برجسته بر حول 18 محور در زمینه امورفرهنگی، اجتماعی و خیریه فعالیت خود را آغاز کرد.
حجت الاسلام امامی ابراز کرد: مؤسسه خیریه الزهرا(س) در 31 استان و 160 شهرستان کشور شبعات مختلفی را ایجاد کرده است.
مدیر مؤسسه خیریه الزهرا(س) ابراز داشت: در جلسه معاون وزیر کشور با مؤسسات و خیران امر ازدواج تشکیل شده بود، تصمیم گرفته شد که مؤسسه خیریه الزهرا(س)، نهضت ترویح و تأمین ازدواج و فرزندآوری با عنوان نمتا در کشور اجرایی کند.
حجت الاسلام امامی ابراز کرد: طرح نمتا از سوی کشور به تمام استانداری های استان ها کشور ابلاغ شده و در 400 شهر کشور این طرح اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح نمتا بر محور بهره گیری از ظرفیت مساجد استوار شده، گفت: در حال حاضر بیش از 80 هزار مسجد در کشور وجود دارد که در 4000 مسجد طراز در طرح سراسری نمتا اجرایی می شود.
مدیر مؤسسه خیریه الزهرا(س) بیان کرد: در یکی مساجد طرح نمتا 8350 نفر برای تسهیل ازدواج ثبت نام کردند که 2300 ازدواج از طریق این طرح صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه امروز به پویش ملی و جهادی برای حل مدیریت کاهش جمعیت در کشور نیاز است، گفت: اگر امروز پویش ملی و جهادی برای حل کاهش موالید و جمعیت اقدامی انجام نشود، این مسأله در آینده معضل ملی و مذهبی تبدیل خواهد شد.
حجت الاسلام امامی ابراز کرد: در سال 1340 آمار رشد جمیعت 6/92 درصد بود؛ در حالی که رژیم پهلوی تبلیغات «فرزند کمتر، زندگی» بیشتر را دنبال می کرد؛ اما مراجع تقلید و علمای جلوی این شعار ایستادگی کردند و در مقابل شعار «فرزند بیشتر، برکت بالاتر» را مطرح کردند؛ از این رو تبلیغات آنها در زمینه کاهش جمیعت بر روی مردم تأثیرگذار نبود.
مدیر مؤسسه خیریه الزهرا(س) اظهار داشت: متأسفانه بعد از انقلاب و انقلاب در دهه 60 بیت المال مسلمین در اختیار افرادی قرارگرفت که برای کاهش جمعیت ایران از هیچ اقدامی دریغ نکردند، آنها با تبلیغات و ترزیقات اقدامات جدی برای کاهش جمعیت کشور انجام دادند.
حجت الاسلام امامی بیان داشت: امام خمینی(ره) در زمان خود ظرفیت و امکانات کشور را برای 150 میلیون نفر پیش بینی کرده بودند و همچنین امروز رهبر معظم انقلاب خواستار جمیعت 200 میلیونی برای کشور هستند.

وی با ارائه آمار روند کاهشی جمعیت در کشور بعد از انقلاب گفت: در سال 1365 آمار نرخ باروری 5/98 درصد بوده که در سال 1398 به 1/62 درصد، کاهش یافته است؛ در حالی که نرخ باروی در رژیم صیهونیستی کمتر از سه درصد کاهش نیافته و همچنین آمار نرخ باوروی در کشور چین و آمریکا در حال افزایش است.

مدیر مؤسسه خیریه الزهرا(س) با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید به تسهیل امر ازدواج جوانان و فرزندآوری، افزود: باید رسانه ملی و خبرگزارها، پویش ملی و مردمی ازدواج و فرزند آوری را در جامعه ترویج دهند./998/

ارسال نظرات