۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲
کد خبر: ۶۷۵۹۰۹
فرهنگ و جهش تولید (۲۲)؛

عملکرد نهادها بیشتر جنبه شعاری دارد

عملکرد نهادها بیشتر جنبه شعاری دارد
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هر چه از زمان نامگذاری شعار سال می گذرد شاهد افول ضعف تحقق این شعار هستیم و در نهایت آنچه مورد اهتمام مسولان قرار نمی گیرد شعار سال است.

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: آنچه به عنوان سیاست گذاری های کلان نظام مخصوصاً در حوزه مهم اقتصادی به عنوان شعار سال اعلام می شود که یک بحث بسیار ضروری و کارشناسی شده است همواره یکی از معضلات آن برخورد شعارگونه و موجی با این مسأله بوده و متاسفانه در سال های گذشته هم گرفتار چنین موضوعی بوده است.

مدرس حوزه علمیه ابراز داشت: از همان زمان که شعار اعلام می شود موجی از حمایت پشتیبانی و تبلیغات به صورت سمینار، وبینار و تابلوهای تبلیغاتی به راه می افتد و به تبیین و ضرورت پیگیری شعار سال می پردازند، اما هر چه از زمان نامگذاری می گذرد شاهد افول ضعف و کمرنگی تحقق این شعار می باشیم و در نهایت آنچه به صورت جدی و اهتمام مسولان قرار نمی گیرد شعار سال است.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد نهادها در پیگیری شعار سال موفق ارزیابی نمی شود و بیشتر جنبه شعاری دارد متاسفانه تنها در میادین و خروجی شهرها یک جمله ای با موضوع شعارجهش تولید دیده می شود البته در مقام گفتار آن مقداری که قابل قبول باشد انجام گرفته است اما در عمل یا اقدام نمی بینیم یا ضعیف است.

وی با اشاره به موانع تولید گفت: مشکلاتی مثل کرونا، رکود فعالیت های اقتصادی و صنعتی و محدودیت ها هم وجود داشته است اما در عین حال رضایتمندی از پیگیری جدی به چشم نمی آید، در سالی که با جنگ تمام عیار اقتصادی روبه رو بودیم باید مردانه مثل دفاع هشت ساله عزم و اراده کرد تا موفق باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: باید به توصیه های رهبری گوش داد و روحیه جهادی خود را تقویت کرد و مسئولین پای کار بیایند و رنج و زحمت مضاعف را متحمل شوند اهمیت جنگ اقتصادی کمتر از جنگ هشت ساله نیست باید در خط مقدم بود، بی حالی، تنبلی و رفاه طلبی را کنار بگذارند و به منافع ملی و انقلابی فکر کنند و به جای موضع گیری و مخاصمات بی اساس و شخصی متحد و منسجم شویم تا جهش تولید محققق شود.

ارسال نظرات