۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۷۵۹۱۲
فرهنگ و جهش تولید (۳۰)؛

انتخاب صحیح کلید حل مشکلات جهش تولید

انتخاب صحیح کلید حل مشکلات جهش تولید
حجت الاسلام غفاری گفت: کسانی برای اداره مملکت انتخاب شوند که نه تنها توانایی لازم وکافی را دارند بلکه به اقتصاد اسلامی ایمان داشته باشند

حجت الاسلام عبدالجواد غفاری عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: نفت و درآمدهای حاصل از آن فقط در راه ایجاد مشاغل و صنایع و تولید مصرف شود نه برای اداره امور عادی مملکت و باید شکم دولت کوچک شود چرا که هزینه های فعلی دولت به گونه ای است که تمام درامدهای دولت را می بلعد و باید برای رفع آن کاری کرد باید امور مالیاتی دقیق و منظم شود تا جلو فرار مالیاتی گرفته شود و نور چشمی ها از پرداخت مالیات معاف نباشند.

غفاری با توجه به عملکرد بانک ها بیان کرد: بانک ها باید اصلاح شوند و از حالت ربوی خارج شوند تا زمانی که بهره و سود بر پول وجود دارد تورم هم وجود خواهد داشت پول باید در جهت سرمایه گذاری تولیدی و خدمات مصرف شود نه در تجارت طلا و ارزهای خارجی که الان بانک ها و موسسات بانکی به آن رو آورده اند و موسسات بانکی باید واسطه ای باشند برای هدایت سرمایه های کوچک مردمی به سوی تولید.

وی با اشاره به تحولات سازمان بورس افزود: سازمان بورس به گونه ای اصلاح شود که سرمایه های مردم موجب تولید و ایجاد مشاغل اقتصادی گردد نه موجب تورم سهام بورس در مملکت و فعلا بانک ها محلی برای گردش پول و سرمایه است نه تولید و باید امنیت سرمایه و تعادل در درآمدهای آن ایجاد گردد.

حجت الاسلام غفاری خاطرنشان کرد: اقتصاد باید به مردم واگذار شود و اقتصاد حکومتی کاهش یابد و جلو اثر گذاری نهادهای حاکمیتی در اقتصاد گرفته شود و جلو واردات بی رویه و کالاهایی که توان تولید آن در داخل وجود دارد گرفته شود و کالاهایی وارد شود که موجب رونق چرخه تولید در داخل مملکت می شود.

وی در پایان با اشاره به انتخابات سال آینده ابراز داشت: کسانی برای اداره مملکت انتخاب شوند که نه تنها توانایی لازم وکافی را دارند بلکه به اقتصاد اسلامی ایمان داشته باشند. باید بر توان داخلی و ابتکار جوانان مستعد در ایجاد مشاغل تکیه کرد.

ارسال نظرات