۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۷۵۹۴۴
فرهنگ و جهش تولید(۲۴)؛

جهش تولید نتیجه جهش فرهنگی است

جهش تولید نتیجه جهش فرهنگی است
رئیس دانشگاه آزاد قم گفت: مسئولیت کلان باید برعهده مومنان قرار بگیرد که نسبت به امور مسلمین اهتمام داشته باشند تا به کمک مردم، شرایط مطلوبی را برای جامعه به وجود بیاورند.

حجت الاسلام حسن خیری مدرس حوزه و رئیس دانشگاه آزاد قم به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع تحقق جهش تولید از دیدگاه فرهنگی گفت: یکی از آموزه های دینی، مبحث کار و تلاش اقتصادی و آبادانی دنیا است که باید از این موهبت دنیایی که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داده است، به نحو احسن استفاده نمود و هرگونه کاهلی و غفلت، باید مورد مذمت قرار گیرد، زیرا خداوند در قرآن کریم به صراحت به این موضوع پرداخته است.

وی افزود: مسئولیت کلان اجتماعی ، باید برعهده مومنان قرار بگیرد که نسبت به امور مسلمین کشور، اهتمام داشته باشند تا به کمک مردم، شرایط مطلوبی را برای جامعه به وجود بیاورند.

حجت الاسلام خیری بیان کرد: یکی از مهم ترین و اساسی ترین نیاز های جامعه بشری، مقاومت و ایستادگی در برابر کفار و کشور های استکبار است که لازمه آن، استقلال مالی، اقتصادی و عدم وابستگی در همه زمینه ها به بیگانگان می باشد، زیرا با وجود تولید و اقتصاد قوی، شرایط و امکان مقابله در مقابل کفار، فراهم می شود.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروزه خیلی بیشتر از گذشته روند اقتصادی مساعد داشته است، برخلاف دوران قبل انقلاب، که در همه زمینه ها به حکومت های بیگانه وابستگی داشتیم، اما امروزه به معنای واقعی خودکفایی و "مامی توانیم"، رسیده ایم.

ارسال نظرات