۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۷۵۹۶۰
آیت الله نوری همدانی در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی:

مردم همواره به امنیت و عدالت احتیاج دارند

مردم همواره به امنیت و عدالت احتیاج دارند
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: مسؤولان باید تلاش کنند، زیرا مردم همواره نیازمند امنیت اعم از امنیت مالی، فکری و جانی هستند تا از لحاظ فکری آرامش پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه ساماندهی و ساختن اجتماع و جامعه از جمله وظایف انسان ها محسوب می شود، بر ضرورت توسعه درختکاری در کشور تأکید کرد و گفت: خداوند متعال انسان را یک موجود اجتماعی آفریده است، یعنی انسان باید اجتماع را بسازد و از منابع طبیعی که خداوند در اختیارش قرار داده حفاظت داشته باشند.

وی با اشاره به تأکیدات امام راحل در صحیفه نور مبنی بر ساختن سامانه زندگی ابراز داشت: ایشان می فرمایند «سامانه کمونیستی یک سامانه خاص بود و سامانه کاپیتالیستی در غرب نیز یک سامانه خاص بود، اما اسلام یک سامانه خاص دارد»؛ ما با انقلاب اسلامی سامانه کمونیستی و کاپیتالیستی را کنار زدیم و سامانه ای اسلامی ارائه دادیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ساخت سامانه و سبک زندگی اسلامی از وظایف مسؤولان جمهوری اسلامی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: امروز باید سامانه هایی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در برابر استکبار جهانی مبتنی بر مبانی اصیل اسلامی رقم بزنیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: امروز آمریکایی ها، صهیونیست ها و آل سعود با همدستی یکدیگر طرح ها و توطئه های بسیاری را علیه انقلاب اسلامی تدارک می بینند و ما باید در برابر آنها بیدار و هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه امام راحل همواره تأکید می کردند که ظلم، جهل و فقر باید در جامعه نابود شود، گفت: تا ظلم، فقر و جهل در جامعه وجود دارد نمی توانیم سامانه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مبتنی بر آموزه های اسلام شکل دهیم؛ ما باید در برابر ظلم، عدالت، در برابر جهل، علم و فرهنگ و در برابر فقر باید رفاه ایجا کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه بر اساس روایات، مردم همواره به امنیت و عدالت احتیاج دارند، تأکید کرد: مسؤولان باید همواره در این راستا بکوشند، زیرا مردم همواره نیازمند امنیت اعم از امنیت مالی، فکری و جانی هستند تا از لحاظ فکری آرامش پیدا کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عهد نامه مالک اشتر را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: امروز دنیای غرب همواره از حقوق بشر دم می زند و همه کارهای خود را به این موضوع وصل می کند؛ سازمان ملل بعد از جنگ جهانی اول یک منشور 27 ماده ای را پس از چندین سال نوشت که بند نخست آن عبارت است از اینکه «همه افراد بشر آزاد به دنیا می آیند و همه با هم برادر هستند و همه باید به همدیگر با نظر برادرانه بنگرند»، اما غربی ها هنوز به همین ماده نخست هم عمل نکرده اند، زیرا استکبار جهانی با سلب آزادی از بشریت همواره آن را نقض کرده است./841/

ارسال نظرات