۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۷۵۹۷۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

انجام تکلیف خلیفه‌اللهی درگرو اهتمام به امربه‌معروف و نهی از منکر است

انجام تکلیف خلیفه‌اللهی درگرو اهتمام به امربه‌معروف و نهی از منکر است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: فعالیت درزمینهٔ امربه‌معروف رسالت همگانی است و اگر کسی در این زمینه فعال نباشد تکلیف خلیفه‌اللهی خود را انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در آیین معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان، با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) به تبیین اهمیت و ضرورت اهتمام بیشتر نسبت به فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر پرداخت.

وی اظهار کرد: حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: «ان الله عزوجل لیبغض المومن الضعیف الذی لادین له، فقیل: و ما المومن الضعیف الذی لادین له؟ قال: الذی لا ینهی عن المنکر» و تأکید می‌کنند خداوند مؤمنی که ضعیف و بی‌دین است را دشمن دارد، سؤال شد: مؤمن ضعیف و بی‌دین کیست؟ حضرت فرمود: کسی که نهی از منکر و جلوگیری از کارهای زشت نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: بر اساس این حدیث کسی که نهی از منکر نکرده و در این زمینه اهتمام نداشته باشد به‌عنوان مؤمن ضعیف و بی‌دین شناخته شده است.

رییس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: گاهی فردی در مسیر خود حرکت کرده و وظایف ظاهری خود را انجام می‌دهد اما نسبت به منکرات و معروفات ترک شده اهتمام ندارد، این روایت می‌گوید چنین فردی دین ندارد.

وی با بیان اینکه فعالیت در این زمینه تکلیف همه ما است، تصریح کرد: اگر کسی در این زمینه فعال نباشد درواقع تکلیف خلیفه‌اللهی خود را به نحو احسن انجام نداده است؛ زیرا شاید به‌عنوان عضو ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر تعریف نشود اما در داخل مجموعه دین تعریف می‌شود و درنتیجه در این زمینه تکلیف دارد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: دین مبین اسلام شرایط و ویژگی‌های امربه‌معروف و نهی از منکر را بیان کرده؛ زیرا دین قانون مدونی است که توسط خداوند نوشته شده و ضمانت اجرای آن نیز خود خداوند است.

وی افزود: بر این اساس شاید در چارچوب ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر تعریف نشویم ولی در قاعده و چارچوب دین تعریف می‌شویم پس همه در این زمینه تکلیف بر عهده داریم؛ ولی کسانی که در چارچوب ستاد احیا تعریف می‌شوند تکلیف و وظیفه مضاعفی دارند و رسالت آن‌ها سنگین‌تر است.

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از حجت‌الاسلام مرتضی رستم پور که در حدود یک سال گذشته به‌عنوان معاون فرهنگی و رسانه‌ای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان، پیگیر فعالیت این ستاد بود، حجت‌الاسلام هادی رحیمی به‌عنوان دبیر این ستاد در استان معرفی شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات