۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۷۵۹۹۵
قائم‌مقام ستاد امربه‌معروف کشور:

مردم همانند دفاع مقدس وارد عرصه امربه‌معروف شوند

مردم همانند دفاع مقدس وارد عرصه امربه‌معروف شوند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: باید ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کاری کند که آحاد جامعه مانند دفاع مقدس وارد عرصه امربه‌معروف شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی، قائم‌مقام ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور، در مراسم معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان، با اشاره به فعالیت‌های این ستاد، اظهار کرد: قدمت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر به سال 1372 بازمی‌گردد اگرچه قبل از آن‌هم این بحث در نظام اسلامی ریشه داشت.

وی افزود: در زمان شکل‌گیری نهادهایی مانند سپاه پاسداران، کمیته امداد، جهاد سازندگی و ... در سال 58، امام مایل بودند قوه‌ای مردمی به‌عنوان قوه امربه‌معروف و نهی از منکر برای نظارت بر سه قوه دیگر شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام میرزایی ادامه داد: امام راحل در جای دیگر در مورد ضرورت تشکیل وزارت امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید داشتند؛ اما درنهایت امام حکمی برای تشکیل اداره امربه‌معروف و نهی از منکر در کشور صادر کردند.

وی اضافه کرد: در همان زمان افرادی نفوذ کرده و باعث می‌شوند این حکم برگردد و چون کشور هم درگیر جنگ بود بعد از آن کسی به این موضوع نپرداخت؛ اما بعد از جنگ شماری از دلسوزان محضر رهبر معظم انقلاب می‌رسند تا ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر را در کشور راه‌اندازی کنند.

حجت‌الاسلام میرزایی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در آن جلسه، اظهار کرد: فرمایشات رهبری در آن نشست سند تکالیف ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: نخستین تأکید رهبر معظم انقلاب خطاب به اعضای ستاد این بود که شما اعضای ستاد اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر نیستید بلکه باید ستاد احیا باشید؛ یعنی خودتان درگیر کار اجرا نباشید بلکه کار بزرگ‌تری کرده و این امر را احیا کنید تا آحاد جامعه وظیفه خود را در این زمینه انجام دهند.

حجت‌الاسلام میرزایی اضافه کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر مانند نماز واجب بوده، این وظیفه از کسی ساقط نمی‌شود و در مورد آن از همه سؤال می‌کنند.

وی تصریح کرد: اینکه برخی گمان کنند اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر است و با همین مستمسک این وظیفه را انجام ندهند، ظلم بزرگی به این فریضه صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: اینکه توقع داشته باشیم این ستاد همه منکرات را جمع کند نادرست است؛ زیرا جمع چنده نفره اعضای ستاد نمی‌توانند منکرات را جمع کنند؛ بلکه باید کاری کنند که آحاد جامعه وارد عرصه شوند مانند دفاع مقدس که همه مردم وارد صحنه شدند و این الگوی زیبا را خلق کردند.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس همه وارد عرصه شده و وظیفه خود را در جبهه و پشت جبهه می‌دانستند؛ به‌گونه‌ای که آحاد جامعه می‌آمدند و هرکسی در جای خود قرار می‌گرفت، اظهار کرد: در امربه‌معروف و نهی از منکر هم باید این‌گونه شود و همه مردم وارد عرصه شوند.

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از حجت‌الاسلام مرتضی رستم پور که در حدود یک سال گذشته به‌عنوان معاون فرهنگی و رسانه‌ای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان پیگیر فعالیت‌های این ستاد بود، حجت‌الاسلام هادی رحیمی به‌عنوان دبیر این ستاد در استان معرفی شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات