۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۷۶۰۹۳
فرهنگ و جهش تولید (۵۴)؛

ضرورت توجه دولت به جهش تولید

ضرورت توجه دولت به جهش تولید
آیت الله کعبی گفت: کسری بودجه و کاهش چشمگیر صادرات اقتصادی این دستاورد را داشت که همه تمرکز دولت به سمت به کارگیری همه جانبه در راستای جهش تولید برود، اما این کار نشد.
آیت الله عباس کعبی  عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در زمینه فرهنگ سازی در تحقق شعار سال جهش تولید گفت: سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری که جهش تولید نام گرفت، شعار زیبا و جامعی است که عمل به او در ایران باعث رشد فرهنگ و اقتصاد خواهد شد؛ ولی متاسفانه در این امر پیشرفت خوبی نداشتیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: شعار سالی که مقام معظم رهبری در بیانبه گام دوم به آن اشاره کردند ظرفیت‌های معطل مانده‌ای است که در منابع نفتی و انسانی کشور به عنوان یک علم در این چهل سال مطرح می‌باشد، اگر ما به منابع نفتی، کشاورزی و دامداری و دانش بنیان تنوع گوناگونی در جهش تولید و راه‌های جهادی توجه کنیم می‌توانیم با استفاده از ظرفیت جوان‌های خوش ذوق و خوش فکر و جهادی در بخش خصوصی و بخش دولتی پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم.

آیت الله کعبی بیان کرد: حرکت‌های خوبی در جهت تحقق جهش تولید شده است که نشان دهنده ظرفیت کشور است، اما با شرایط مطلوب مورد نظر رهبری خیلی فاصله داریم مثل بخش کشاورزی، کارخانه‌ها و  بخش‌های کارآفرینی، که دولت به جای تمرکز بر جهش تولید همه تمرکز خود را روی مسأله برجام و رفع تحریم‌ها از طریق مذاکره قرار داده است.

عوض جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کسری بودجه و کاهش چشمگیر صادرات این دستاورد را داشت که همه تمرکز دولت روی به کارگیری همه جانبه در راستای جهش تولید، مثل بازاریابی و تجارت که باعث رونق کسب و کار است، قرار گیرد ولی این کار نشد و امیدواریم در سال جدید این مسأله مورد توجه قرار بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید بتوانیم در مسأله کشاورزی رشد چشم گیری داشته باشیم از جمله بالا بردن سطح صادرات و هم چنین باید گفت در زمینه فرهنگی کار خاصی دولت انجام نداده است، البته جهش تولید در سایه بیماری کرونا به نحو شایسته و بایسته انجام نشد و لازم است همه آحاد مردم و ملت باید دست به دست هم بدهند تا بتوانند جهش تولید را به مرحله عملیاتی برسانند.
ارسال نظرات