۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۷۶۱۲۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نباید به دلیل برخی نواقص و نارسایی‌ها انقلاب مان را معامله کنیم

نباید به دلیل برخی نواقص و نارسایی‌ها انقلاب مان را معامله کنیم
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: نباید به دلیل برخی از نواقص و نارسایی هایی از سوی برخی مدیران و تحریم ها و شرایط به وجود آمده کرونا، انقلاب مان را معامله کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد با اشاره به پایان سال و قرار گرفتن در آستانه سال نو، گفت: افراد متمکن جامعه تلاش کنند در آستانه سال نو خانواده‌های بی بضاعت را فراموش نکنند.

وی افزود: در روز‌های پایانی سال بسیاری از نیازمندان چشم به راه کمک‌ها و مساعدت‌های افراد متمکن و خیر هستند و همانگونه که کار خیر اجر و پاداش زیادی دارد، عدم توجه به نیازمندان سبب عذاب شدید است.

آیت الله سلیمانی گفت: امروز در جامعه شاهد سقوط معیشت مردم هستیم و افزایش قیمت‌ها سفره بسیاری از مردم را کوچک کرده است، از این رو باید تلاش کرد افراد نیازمند جامعه را شناسایی کرد و کمک به آنها را فراموش نکرد.

وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: اساس انقلاب، حفظ انقلاب و تداوم انقلاب مهم است، اما صیانت از انقلاب مهمتر از اصل انقلاب است، از این رو انقلابی شدن سخت است، اما انقلابی ماندن سخت‌تر است.

آیت الله سلیمانی یکی از مهمترین آفت‌های همه انقلاب‌های دنیا را ارتجاع دانست و عنوان کرد: اگر مردمی که انقلاب کردند و در مسیر دستیابی به اهداف بلند انقلاب که با شتاب در حرکت است سست و متوقف شوند و در ادامه سیر قهقرایی داشته باشند و از مواضع انقلابی خود برگردند دچار آفت ارتجاع شده اند. 

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه همه انقلاب‌های دنیا به سرنوشت ارتجاع دچار شدند، گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران که چهار دهه را پشت سرگذاشته است همچنان شعار‌های انقلابی خودش را حفظ کرده است و به تعبیر رهبری هیچ رخنه‌ای در شعار‌های انقلابی مردم ایران وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا تا کنون شعار‌های انقلاب اسلامی ایران براساس مبارزه با استکبارجهانی، نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی ایران، مبارزه با ظلم و ظالم بوده و هست و اظهارداشت: امام راحل ابتدای انقلاب رابطه با آمریکا را رابطه گرگ و میش دانست و امروز نیز رهبری مذاکره با آمریکا را نمی‌پذیرد.

آیت الله سلیمانی گفت: در کشور مشکلات اقتصادی و فرهنگی و تحریم‌ها را داریم و سوء مدیریت نیز بیشترین تأثیرات منفی را داشته است، اما شعار‌های انقلابی ما در طی چهار دهه گذشته هیچ تغییر نداشته است.

به گفته وی توقف، خودشیفتگی، غفلت، لذت جویی، امتیاز طلبی، فخر و تکبر، اصراف و مصرف گرایی، اشرافی گری و تجمل گرایی در زندگی مدیران جامعه از آفت‌های انقلاب است.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب باید به بازنگری خود و نیرو‌های انقلابی خود پرداخت، گفت: شعار‌هایی انقلابی ما هیچ تغییرنکرده است، اما تحقق آن‌ها فرایند طولانی دارد و نیارمند صبر است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: نباید به دلیل برخی از نواقص و نارسایی‌هایی از سوی برخی مدیران و یا تحریم‌ها و شرایط عمومی مانند کرونا، انقلاب مان را معامله کنیم.

آیت الله سلیمانی گفت: مردم به انقلاب و رهبری وفادار و به کشور خود علاقه‌مند هستند و نمی‌خواهند کشورشان دشمن شاد باشد و اجازه نمی‌دهند مورد تمسخر دشمن قرار داشته باشند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات