۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۷۶۱۲۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

عید مبعث روز تلألو نور و احیای انسانیت و عدالت است

عید مبعث روز تلألو نور و احیای انسانیت و عدالت است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: عید مبعث روز تلألو نور و احیای انسانیت و عدالت است؛ زیرا پیامبر با بعثت خود فضائل انسانی را زنده و عدالت را احیا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی بجنورد که با حضور پرشور نمازگزاران و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مصلای امام خمینی (ره) مرکز استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته درختکاری، بر اهتمام همگانی نسبت به حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس خراسان شمالی در بجنورد، اظهار کرد: زنده نگاه‌داشتن یاد و نام شهدا اقدام بایسته و شایسته‌ای است و راه‌اندازی موزه شهدا در استان نیز در همین راستا صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد شهادت امام موسی کاظم (ع)، افزود: این امام همام تمام عمر خود را در راه مبارزه با خلفای ظلم و جور عباسی سپری کرد.

وی ادامه داد: امام موسی کاظم (ع) 14 سال یا در زندان بود یا تحت نظر حکومت غاصبانه عباسی قرار داشت؛ زیرا این امام همام در همه این مدت با اجتناب از گوشه‌گیری، به مبارزه با حکومت ظلم و جور پرداخت؛ یعنی این‌گونه نبود که گوشه‌ای از مسجد نشسته و تنها به عبادت بپردازد و کاری به حکومت و جامعه اسلامی نداشته باشد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: روزی هارون عباسی به امام موسی کاظم (ع) گفت حدود فدک را معین کن تا آن را به فرزندان فاطمه زهرا (س) برگردانم، امام ابتدا از تعیین حدود فدک امتناع کرد ولی وقتی اصرار هارون را دید فرمود: همه سرزمین حکومت اسلامی حد فدک است و باید به ما بازگردانده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرارسیدن عید مبعث، بر نکوداشت شایسته این مناسبت تأکید و اظهار کرد: بعثت نبی مکرم اسلام (س) آرمان‌های بلند انسانی را احیا و امید را در دل انسان‌ها زنده کرد.

وی با بیان اینکه عید مبعث روز تلألؤ نور و احیای انسانیت و عدالت است، افزود: در حکومت جاهلی عرب همه فضائل انسانی از بین رفته و جاهلیت بر همه چیز حکم‌فرما بود؛ اما پیامبر گرامی اسلام با بعثت خود فضائل انسانی را زنده و عدالت را احیا کرد.

خطیب نماز جمعه بجنورد گفت: حضرت محمد (ص) به فرمان خداوند تمدنی بر مبنای تزکیه و تهذیب و علم و حکمت ایجاد کرد و انسان‌ها را از ظلمت و تاریکی به سمت نور و روشنایی رهنمون ساخت./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات