۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۷۶۱۲۷
آیت الله اعرافی تأکید کرد؛

FATF ابزار اعمال قدرت استکبار/ نمی‌توان به وعده‌های پوچ غرب اعتماد کرد

FATF ابزار اعمال قدرت استکبار/ نمی‌توان به وعده‌های پوچ غرب اعتماد کرد
امام جمعه قم FATF را ابزار اعمال قدرت استکبار در کشور‌ها دانست و گفت: نمی‌توان به وعده‌های پوچ غرب اعتماد کرد چراکه مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به مسائل اخیر پیرامون برجام گفت: آنچه که نباید از آن غفلت کرد مواضع متناقض و جفاکارانه آمریکا است که با تغییر دولت ها هم تغییری در آن دیده نمی شود.

وی افزود: ممکن است با تغییر دولت ها ظاهر تغییری پیدا کند اما در عمق و زیر این پوستین های رنگارنگ، یک سیاست شیطانی و مقابله با انسان های آزاده و کشورهای آزاد دنبال می شود، دولتمردان مدعی امروز آمریکا که به ظاهر یاوه گویی ها و جفاکاری های ترامپ را نمی پسندیدند آمدند اما چه تغییری در معادلات جهانی رخ داد؟ آیا شما حاضرید با اسرائیل که همه می دانند سلاح اتمی دارد و اخیرا آزمایش های اتمی و هسته ای انجام داد مقابله کنید؟ اگر شما نگرانی سلاح هسته ای دارید چرا زرادخانه های شما و چند کشور دیگر پر از سلاح های اتمی و شیمیایی است؟

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: اسرائیل که دنبال آزمایش های تکمیلی سلاح اتمی است را پشتیبانی اما نسبت به ایران که هیچگاه به دنبال سلاح های کشتار جمعی نیست یاوه گویی می کنند، دولت های وابسته به آمریکا و شاهزاده سفاک طبق گزارش خودشان قتل فجیع یک روزنامه نگار را انجام داد اما چه اقدامی کردند؟ دولت های وابسته به آمریکا ظلم و ترور می کنند و حقوق مردم را زیر پا می گذارند اما صدایی بلند نمی شود.

وی ادامه داد: ایران به عنوان یک کشور مستقل و آزاد بارها اعلام کرده که سلاح اتمی را قبول ندارد و به دنبال آن نمی رود اما به بهانه های واهی تحت فشار قرار می گیرد، حرف و وعده های اروپایی های نادان و عهد شکن که اقدام به قطعنامه علیه ایران کرده و سپس عقب نشینی کردند، اعتباری ندارد، متأسفانه سازمان های جهانی هم ابزار دست آمریکایی ها شده اند و در قالب کنوانسیون ها و اسنادی مانند 2030 و FATF اعمال زور می کنند. شما سازمانهای جهانی را ابزار زور و اعمال قدرت کرده اید، شما سفاکان و پرروهای عالم هستید که هر روز می خواهید زور جدیدی را تحمیل کنید.

امام جمعه قم خطاب به آمریکایی ها اعلام کرد: خود شما داعش و تروریست ها را به وجود آوردید و تربیت کردید اما ایران این نظام تروریستی را در هم پاشید، حال به جای تشکر سردار بزرگ ما را به شهادت رساندید، شما دروغگویان عالم هستید و اف بر شما که روی فرعون ها و نمرودهای عالم را سفید کردید، هیچگاه نمی توان به ظاهرسازی ها و قول های پوچ شما اعتماد کرد، مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود، شما در همه پیمان ها خیانت کردید.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا در جریان یمن به خلاف های سعودی اقرار کرد اما یقینا دست از آل سعود و عوامل زور خود بر نمی دارند، یک ملت شجاع و بزرگ را به اسارت کشیدند اما بدانند ملت ایران، یمن، عراق، محور مقاومت و آزادگان عالم در برابر شما خواهند ایستاد و قدرت پوشالی آنها را در هم خواهند شکست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بخس دیگر سخنان خود با تسلیت شهادت امام کاظم(ع) گفت: این امام بزرگوار حق عظیمی بر گردن ما دارد و فرزندان ایشان به ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) از افتخارات ایران محسوب می شوند.

وی همچنین ارتحال حضرت ابوطالب را تسلیت گفت و افزود: این مرد بزرگ و مجاهد عظیم الشأن به استناد ادله قاطع و روشن از پشتوانه های بزرگ برای شخص پیامبر و حرکت ایشان بودند، با مجاهدت ها و رشادت های ابوطالب بود که بسیاری از خطرها از پیامبر دفع شد و پایه های اسلام با این شجاعت ها استوار گشت، آنچه که غصه دارد این است که قدر ایشان دانسته نشد و در مواردی در حق ایشان جفا شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک مبعثت شریف پیامبر خدا(ص) ابراز امیدواری کرد که همه بتوانیم در راستای بعثت رسول خدا گام برداریم و در تحقق آرمان های بزرگ مبعث شریف اقدام کنیم.

وی با اشاره به هفته درختکاری، وظیفه همگانی نسبت به محیط زیست را یادآور شد و اظهار داشت: وضعیتی که امروز صنایع و اقدامات ناصواب در تخریب محیط زیست به وجود آورده یک مشکل جهانی بوده و آسیب های زیادی را به بار آورده است و توجه به محیط زیست یک وظیفه همگانی است.

وی ادامه داد: صیانت و توسعه فضای سبز باید مورد توجه همه مسؤولان و مردم باشد، گسترش پارک ها صیانت از جنگل ها و مراتع، صرفه جویی در آب و اصلاح نظام آبیاری در کشاورزی، حفظ روستاها و مناطق جنگلی و طبیعی از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله اعرافی با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد، از اقدامات این نهاد حمایتی قدردانی کرد و ابراز داشت: سرفصل های خوبی در برنامه های کمیته امداد در زمینه فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و رسیدگی به نیازمندان وجود دارد.

وی عنوان کرد: گروه های مردمی، جهادی و خیران هم در کنار نهادهایی مانند کمیته امداد زحمت کشیدند و در سال سختی که گذشت سعی کردند با عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب، آلام نیازمندان را کاهش دادند، در زلزله اخیر هم این موضوع را مشاهده کردیم و فرهنگ رسیدگی به نیازمندان و محرومان باید تقویت شود و ادامه پیدا کند.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: کار کمیته امداد، نهادهای حماتی و گروه های جهادی توان افزایی، اشتغال زایی و فقر زدایی با حفظ کرامت نیازمندان و مستمندان است، حرکت های رسیدگی به نیازمندان  همواره باید مورد توجه باشد و البته در سطح کلان مسؤولان باید در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی به اشتغال، کاهش قیمت ها و رفع سختی ها را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه قم در خطبه اول به تبیین نکاتی درباره اهمیت محبت خانواده به فرزند پرداخت و تأکید کرد که محبت والدین به فرزندان باید به دور از افراط و تفریط باشد و مصالح فرزند باید لحاظ شود./1323/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ع ع
Iran, Islamic Republic of
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
بسمه تعالی - طبق نظر تمامی علما و مجتهدین در هر امری باید متخصصین در ان فن اظهار نظر نمایند در این مسئله نیز کارشناسان و متخصصین مربوطه می گویند تعطیلی FATF باعث ایجاد مشکلات زیادی برای اقتصاد و معیشت مردم می شود چطور شما می فرمائید این جریان ابزار فشار و زور بر ملت ایران است ؟؟؟ !!!
0
0