۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۷۶۱۳۳
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

آیت الله بطحایی عالمی دلسوز، متعهد و وظیفه شناس بود

آیت الله بطحایی عالمی دلسوز، متعهد و وظیفه شناس بود
آیت‌الله دری نجف‌آبادی، آیت الله بطحایی را از عالمان دلسوز، متعهد و وظیفه شناس توصیف کرد و گفت: این شخصیت در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور منشأ خیر و اثر بوده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در مراسم سالگرد و بزرگداشت آیت‌الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری که در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد؛ آن مرحوم را یکی از عالمان دلسوز، متعهد و وظیفه شناس توصیف کرد و گفت: آیت الله بطحایی در طول ۶۰ سال دوران طلبگی و خدمت به اسلام تا هنگام وفات،  همواره در صف مجاهدت و انجام وظیفه بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: آیت الله بطحایی همواره در خدمت به آرمان‌های بلند مؤسس حوزه علمیه، مکتب امام صادق(ع)، امام راحل و مراجعی نظیر آیت الله بروجردی(ره) و آیت الله گلپایگانی(ره) و سایر بزرگان قرار داشت.

آیت الله دری نجف آبادی همچنین آیت الله بطحایی را دارای جامعیت علمی لازم دانست و گفت: آن مرحوم علاوه بر استادی دانشگاه در حوزه علمیه نیز مشغول تحصیل و تدریس و تبلیغ بوه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های آیت الله بطحائی در زمینه تفسیر و تدریس قرآن افزود: این شخصیت در دانشگاه‌های داخل کشور و همچنین در دانشگاه های خارج از کشور همانند الازهر مصر منشأ خیر و اثر بوه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور فعالانه آیت الله بطحائی در عرصه مبارزه با رژیم ستم شاهی، ابراز کرد: او در بهمن ماه سال ۱۳۴۱ زمانی که رژیم شاه قصد برگزاری رفراندوم داشت با سردادن شعار ما تابع قرآن هستیم رفراندوم نمی‌خواهیم؛ نقش مهم و اثرگذاری در افشای توطئه های دولت شاهنشاهی ایفا کرد./998/

ارسال نظرات