۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۷۶۱۵۹

شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان سلطان آغاز به کار کرد

شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان سلطان آغاز به کار کرد
حجت الاسلام کاشانی با اشاره به فعالیت‌های شبکه سلطان گفت: این شبکه دریچه‌ای برای گفتمان بین ادیانی و پیام‌ها و معارف مشترک میان اسلام و دیگر مذاهب به جهانیان است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم آغاز به کار شبکه اسلامی سلطان همراه با نشست خبری با حضور اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز در دفتر این شبکه در قم برگزار می‌شود.

آیت الله پیمان مدیر مرکز جهانی شیعه شناسی درباره فعالیت های شبکه سلطان گفت: شبکه تلویزیونی سلطان، شبکه‌ای انگلیسی زبان بوده که با هدف گفت‌وگوی میان ادیان به ویژه اسلام و مسیحیت احداث شده و معارف بلند و سعادت آفرین اسلام را به مخاطب جهان غرب معرفی می کند.

پیمان با بیان اینکه ایجاد شبکه های انگلیسی زبان و احداث آن کار سنگین و دشواری در سطح جهان است، ابراز کرد: در این شبکه تلاش داریم متون اصلی، اعتقادی و اخلاقی اسلامی تاریخ و سیره معصومین و فرهنگ امام رضا(ع) را در فضای جهانی به گوش جهانیان برسانیم.

مدیر مرکز جهانی شیعه شناسی اظهار داشت: شبکه جهانی ثامن با ۱۳ سال سابقه و همچنین مؤسسه دارالحکمه به انتشار آثار میان ادیانی می پردازد.

در ادامه این نشست خبری، حجت الاسلام محمد کاشانی مدیر شبکه اسلامی سلطان با اشاره به ملاقات رهبر کاتولیک های جهان و آیت الله سیستانی در عراق گفت: در سده‌های اخیر گفتمان علمی فاخر میان ادیان کمتر اتفاق افتاده، هر چند نمونه‌هایی از آن وجود داشته است.

حجت الاسلام کاشانی ابراز داشت: پیام های مشترکی میان ادیان جهان به ویژه مسیحیت و اسلام وجود دارد، مثل: اخلاق، معنویت و گفت وگو با خداوند از جمله این پیام های مشترک است.

مدیر شبکه اسلامی سلطان اظهار کرد: میان ادیان مختلف اصول، پیامها، اهداف و سخن های مشترکی وجود دارد که ما باید تلاش کنیم که این تعالیم مشترک را با ابزارهای گوناگون میان جهانیان ترویج کنیم.

ائمه اطهار(ع) همزیستی مسالمت‌آمیز با اهل کتاب داشتند

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) همزیستی مسالمت‌آمیز با اهل کتاب داشتند، افزود: اگر محتواهای که در معارف ناب اسلامی و در سیره اهل بیت(ع) وجود دارد را بتوانیم به گوش جهانیان از روش های مختلف برسانیم، مردم جهان دید مناسبی از اسلام پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام کاشانی ابراز داشت: متأسفانه تکفیری ها چهره خشن را از اسلام به جهانیان ارائه کردند و بسیاری از کشیشان و جهانیان معتقدند که دین اسلام، دین خشونت است.

وی جذاب ترین، و پر مخاطب ترین ابزارها را قالب های رسانه ای دانست و افزود: متأسفانه بسیاری از شبکه های رسانه‌ای ما به زبان فارسی برنامه ارائه می دهند؛ در حالی که اگر زیر ساخت های مناسبی فراهم شود، خواهیم توانست پیام‌های جهان اسلام را به دوردست ترین نقاط جهان به زبان های غیر فارسی به ویژه انگلیسی منتقل کنیم.

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به فعالیت های شبکه انگلیسی زبان سلطان گفت: شبکه‌ تلویزیونی سلطان دریچه‌ای برای گفتمان بین ادیانی است و پیام‌ها و معارف مشترک میان اسلام و دیگر مذاهب را به جهانیان ارائه می دهد.

مدیر شبکه اسلامی سلطان ابراز داشت: هدف اصلی این شبکه انتقال پیام قرآن و اهل بیت(ع) به صورت گفتمان بین ادیانی است و ما در این شبکه قصد داریم چهره زیبای اسلام را برای جهانیان ترسیم کنیم.

مدیر شبکه اسلامی سلطان با بیان اینکه مخاطبان شبکه سلطان غیر مسلمانان به ویژه مسیحیان جهان هستند، اظهار کرد: در این شبکه کشیشان مسیحی، خاخام های یهودی، روحانیان بودایی و صائبی به گفت و گو می‌پردازند.

وی با بیان اینکه برنامه های مختلفی در خارج از کشور تهیه و تدوین شده، بیان کرد: مؤسساتی در ترکیه، عراق، ایتالیا آمریکا، انگلستان و کانادا برای این شبکه برنامه و محتواهای مختلف تولید خواهند کرد.

مدیر شبکه اسلامی سلطان اظهار کرد: شبکه انگلیسی زبان سلطان در کل اروپا، غرب آسیا، آسیای میانه، شمال آفریقا و بخش‌هایی از هند و پاکستان در دسترس مخاطبان قرار دارد و تمام جهانیان می توانند از طریق وب سایت این شبکه برنامه های آن را دنبال کنند و همچنین برنامه های شبکه در یوتیوب  و اینستاگرام بارگذاری خواهد شد./998/

ارسال نظرات