۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۷۶۳۰۳
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

تمدن نوین اسلامی بدون حضور مسجدی ها کامل نمی شود

تمدن نوین اسلامی بدون حضور مسجدی ها کامل نمی شود
حجت الاسلام ارزانی گفت: ما قطعات تمدن نوین اسلامی را نمی توانیم بدون حضور مسجدی ها کامل کنیم. بچه های مسجد طراز و استاندار توحیدی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، امروز در نشست خبری کانون مساجد که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد در همین محل برگزار شد، گفت: امروز سالروز بزرگداشت کانون های مساجد با فتح خیبر همراه شده است که آن را گرامی میداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی افزود: در روایت است پیامبر اکرم(ص) فرمودند من جلوس در مسجد را بر جلوس در بهشت ترجیح می دهم چرا که سبب خوشحالی خداوند می شود. مسجد چنین جایگاه عظیمی نزد خداوند دارد.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه مسجد فضایی است که مومنان و خداباوران در آنجا تجمع می کنند، عنوان کرد: خدامحوری عامل اصلی تجمع بچه های مسجد است.

وی با بیان اینکه در فهما فرزندان مسجد آثار توحیدی را خلق کردند که از نظر تکنیکی و فنی بسیار اثرگذار است، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد سال ۷۱ با مصوبه ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی کار خود را آغاز کرد که جلوه های هنری مسجد را تجلی دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی ادامه داد: معماری و خوشنویسی زیبا در مسجد، به خصوص ارتباط معنوی با خدا و ارتقا انسان در این فضا زیبایی هایی هستند که باید انها را به خانواده ها و مردم نشان دهیم که افراد بیشتری جذب مسجد شوند.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه قالب هنر قالب مطرح در مسجد است، ابراز کرد: خداوند مدل خاص را برای مسجد طراحی کرده است که همه اقشار مختلف مردم اعم از سیاه و سفید، زن و‌مرد، کوچک و بزرگ مردم در آن حضور پیدا کرده و از فضای معنوی مسجد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خداوند در مسجد با نماز و قبله واحد بین مردم وحدت ایجاد می کند، گفت: در مسجد استفاده از زیبایی اهمیت دارد. در روایت است در مسجد قرآن را با قرائت زیبا بخوانید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی افزود: ما تلاش می کنیم در کانون های مساجد زیبایی های مسجد را به خانواده های خود نشان دهیم که به زیبایی ارتباط با محبوب ختم شود.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه در ایران بیش از ۸۰ هزار مسجد داریم، عنوان کرد: تلاش ما این است هنر مومنانه را به وسیله بچه های مسجد نشان دهیم، امسال به دنبال فعالیت های کانون مساجد ۱۶ هزار اثر دریافت کردیم، که در قالب سرود و نمایش آثار خاصی تولید شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ هزار شهید و خانواده شهید توسط مقامات عالی استانی کانون مساجد تقدیر و تجلیل شدند، اظهار کرد: ما قطعات تمدن نوین اسلامی را نمی توانیم بدون حضور بچه های مسجد کامل کنیم.
بچه های مسجد طراز و استاندار توحیدی دارند. آنها فعال و پرتلاش هستند و همه را به خیر دعوت می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با بیان اینکه هنر پرستش عاشقانه الله است، ابراز کرد: به هنر نگاه تشریفاتی نداشته باشیم هنر زبان مشترک بشری است. که در همه جای زندگی ما حضور دارد.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: به لحاظ رفع دغدغه رهبر معظم در زمینه آسیب های اجتماعی بچه های مسجد وارد عرصه فعالیت های کانون مساجد شدند.

وی با بیان اینکه مدل مدیریتی ما واژگون است، اظهار کرد: یعنی کسی که در مسجدی در گوشه یک روستا فعالیت دارد او ولی نعمت ما است که ظرفیت های مسجد خود را تبیین می کند‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با بیان اینکه امسال به ۴۰۰ هزار نفر از بچه های مسجد در فضای مجازی آموزش داده شده است، گفت: ۱۶ هزار اثر تولیدی به دست ما رسیده که در استان و کشور داوری شده و بر اساس امتیاز سامانه فعالیت می کنند./813/ 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ایمان
United States
۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
خیلی خوب بود
0
1
ناشناس
United States
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
تعطیلات تشریف دارید؟۱۴۰۰ شده بیدار شید!
1
0