۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۷۳۳۷۵
استاد حوزه و دانشگاه:

مادران شهدا با تاسی به حضرت ام البنین مدافع ولایت هستند

مادران شهدا با تاسی به حضرت ام البنین مدافع ولایت هستند
اشراقی با بیان اینکه مادران شهدا با تاسی به حضرت ام البنین از مدافع ولایت هستند، گفت: حضرت ام البنین الگوی ولایتمداری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم اشراقی استاد حوزه و دانشگاه، امروز به مناسبت وفات حضرت ام البنین(س) در مدرسه علمیه الزهرا(س) به بیان سجایای شخصیتی ایشان پرداخت و گفت: حضرت معصوم نیستند اما یکی از ۱۷ نفری هستند که شیعیان به ایشان توسل می کنند.

 این استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: ویژگی خاص حضرت زینب(س)، حضرت ام البنین(س) و حضرت عباس(ع)، که شیعیان به ایشان توسل می کنند، نقش آفرینی این بزرگواران در عاشورا و بعد از آن است.

اشراقی مهمترین ویژگی شخصیتی حضرت ام البنین(س) را ولایت پذیری ایشان مطرح کرد و گفت: حضرت ولایت پذیری خود را از همان لحظه ورود به خانه حضرت علی(ع) آشکار کردند. و حضرت فرمودند من سوار بر مرکب به خانه حضرت علی(ع) نمی روم، من به کنیزی این خانواده می روم، کنیز سوار بر مرکب نمی شود.

وی ادامه داد: حضرت ام البنین(س) در ورود به منزل هم ابتدا وارد نشدند و از تمام فرزندان حضرت زهرا(س) اذن کنیزی گرفتند و بعد وارد شدند. این مقام ولایت پذیری حضرت را می رساند.

این استاد حوزه علمیه گفت: حضرت ام البنین(س) ولایت پذیری خود را بعد از شهادت حضرت علی(ع) نیز ثابت کردند و در همه عرصه ها مدافع امام زمان خویش بودند، حضرت بعد از عاشورا علیرغم اینکه چهار فرزندشان شهید شده بودند، سراغ امام حسین(ع) را گرفتند که شاخص ولایت مداری حضرت ام البنین(س) را می رساند.

وی با اشاره به تکریم مادران شهدا در این روز عنوان کرد: حضرت ام البنین(س) یکی از الگوهای زنان مسلمان است، زندگی هر مادر شهیدی را بررسی می کنیم به این نقطه می رسیم که این مادران شهدا حداقل در یک جهت با این الگوها شباهت داشتند که خدا این قربانی را از آنان قبول کرده است.

اشراقی در پایان خاطر نشان کرد: مادران شهدا همانند حضرت ام البنین(ع) مدافع امام زمان خویش هستند و در این راستا فرزندانشان را برای هدف بزرگ و قیام و انقلاب جهانی امام زمان (عج) فرجه الشریف تقدیم اسلام کردند.

لازم به ذکر است در این نشست که با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) برگزار شده بود، از چند نفر از مادران شهدای منطقه که زینت بخش مجلس بودند، تقدیر و تشکر به عمل آمد./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات