۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۷۶۳۲۵
مسعود ده‌نمکی، کارگردان «دادستان» در نشست خبری سریال؛

درباره فصل دوم تصمیم قطعی نگرفته‌ام

درباره فصل دوم تصمیم قطعی نگرفته‌ام
پخش سریال «دادستان» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی که از شبکه ۳ سیما پخش می‌شد، با همه نقدها و حواشی‌ای که حول آن بود، بالاخره چند روز پیش به پایان رسید.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، پخش سریال «دادستان» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی که از شبکه ۳ سیما پخش می‌شد، با همه نقدها و حواشی‌ای که حول آن بود، بالاخره چند روز پیش به پایان رسید. این سریال در زمان پخش از ۲ منظر مورد نقد اهالی رسانه و منتقدان قرار گرفته بود؛ یکی از این موارد به نوع قاب‌بندی دوربین مربوط می‌شد و دیگری به برخی دیالوگ‌ها که از منظر منتقدان مبالغه‌آمیز بیان می‌شد. به هر حال سریال دادستان به خاطر نوع محتوای ارائه‌‌شده توانست مخاطبان قابل توجهی را در رسانه ملی جذب کند و ده‌نمکی با دست گذاشتن بر سوژه‌ای سیاسی- اجتماعی در قالب داستانی پلیسی، سعی کرد حرف‌های تند و تیز خود را در لابه‌لای قصه‌ به گوش مخاطب برساند که این اتفاق به مذاق برخی مخاطبان هم خوش آمد.

به هر حال مسعود ده‌نمکی به همراه سایر عوامل «دادستان» ظهر یکشنبه (17 اسفندماه) با حضور در نشست خبری مجازی پاسخگوی سوالات اهالی رسانه بودند. ده‌نمکی درباره نحوه همکاری خود با تلویزیون تاکید کرد: روز اول با مسؤولان سیما‌فیلم توافق کردم اگر نظری دارید روی متن بگویید، چون من اعمال ممیزی روی میز تدوین را نمی‌پذیرم. سریال مثل یک رمان می‌ماند. مخاطب نمی‌تواند صفحه اولش را بخواند و کنار بگذارد؛ باید تا آخر صبر کند و ببیند نتیجه کار چه می‌شود.

وی افزود: مسؤولان سیمافیلم و شبکه ایستادگی کردند که بعضی حرف‌ها‌ زده شود. یک جاهایی ۵ درصد نقطه‌نظراتی اعمال شد ولی در نهایت چیزی که می‌خواستیم پخش شد. ده‌نمکی با قدردانی از کسانی که در شرایط کرونا، فیلم و سریال ساخته‌اند، بیان داشت: کسانی که در این شرایط فیلم و سریال تولید می‌کنند، کارشان کمتر از مدافعان سلامت نیست.  این کارگردان درباره ساخت فصل دوم دادستان گفت: هنوز در این باره فکر نکرده‌ام و تصمیم قطعی نگرفته‌ام. یکی از شخصیت‌های سریال در داستان تیر خورده و برای ساخت فصل بعد باید او را زنده کنیم. وی درباره چگونگی توافقش با سیمافیلم توضیح داد: طرح اولیه دادستان برای سینما بود. همزمان با مسؤولان سیما فیلم مذاکراتی برای ساخت یک سریال داشتم. آنها وقتی این طرح را شنیدند، پسندیدند.

محمد خزاعی، تهیه‌کننده سریال نیز با اشاره به فشار دولت به صداوسیما و بحث بودجه عنوان کرد: بودجه تلویزیون باید از دولت مستقل شود. گروکشی‌ای که با این عنوان از صداوسیما می‌شود، مهم‌ترین مشکل است و اگر بودجه صداوسیما از دولت جدا شود بیشتر به نفع مردم خواهد بود. در این صورت مسائلی نقد می‌شود که برای مردم است؛ وقتی هر مسؤولی به خود اجازه می‌دهد با یک نقد بودجه را تحت تاثیر قرار دهد و آن را ندهد به مشکل می‌خورند. الان مهم‌ترین مشکل همین گروکشی در مسائل مالی است.
ارسال نظرات