۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۷۶۴۱۰

از نرم افزار حدیث ولایت نسخه جدید رونمایی می شود

از نرم افزار حدیث ولایت نسخه جدید رونمایی می شود
حجت الاسلام الحسینی گفت: تدوین نرم افزار حدیث ولایت در راستای ارائه خدمات این مرکز به مؤسسات و نهادهای علمی، آموزشی و پژوهشی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد الحسینی کارشناس روابط عمومی و بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در مراسم پیش نشست رونمایی از نرم افزار حدیث ولایت پیش از ظهر امروز با حضور ریاست مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در این مرکز برگزار شد. در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا گفت: نرم افزار حدیث ولایت که نسخه دوم آن در روز 23 اسفندماه رونمایی خواهد شد نرم افزاری است که در راستای ارائه خدمات این مرکز به مؤسسات و نهادهای علمی، آموزشی و پژوهشی صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: این نرم افزار با همکاری انتشارات انقلاب اسلامی که وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای بوده تهیه و در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد.

کارشناس روابط عمومی و بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی اظهار داشت: بیش از 200 نرم افزار در این مرکز برای شخصیت ها و مفاخر حوزه تولید شده است.

وی در ادامه بیان داشت: تولید نرم افزار حدیث ولایت از سال 1392 کلید خورد و آن زمان در نسخه شماره 1 متن بیانات، سخنرانی ها، خطبه ها، مصاحبه ها و دیدارهای مقام معظم رهبری از شهریور 1366 تا آبان 1389 در آن گردآوری شد.

حجت الاسلام الحسینی با شاره محتوای ارائه شده در نسخه قبلی، گفت: در نسخه قبلی این نرم افزار، متن کامل مکتوبات، پیام ها، نامه ها، پاسخ ها، تقدیرها، دستخط ها، یادداشت ها، ابلاغ ها، انتصاب ها، موافقت نامه ها و حکم های مقام معظم رهبری از آبان 1367 تا آبان 1389 جمع آوری شده بود.

وی در ادامه افزود: نسخه قبل این نرم افزار سه بار از سال 1392 بروز رسانی شده بود و در نسخه جدید آن که مطالبش تا بهمن 1399 بوده، به روز رسانی برای آن در نظر گرفته شده است.

کارشناس روابط عمومی و بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی درباره قالب این نرم افزار اظهار داشت: این نرم افزار در قالب کتابخانه استاندارد عرضه می شود که امکان بروز رسانی از طریق اینترنت را به محتوای جدیدی می دهد و کاربران می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام الحسینی با اشاره به آثار ارائه شده در این نرم افزار گفت: در این نرم افزار آثاری از انتشارات انقلاب اسلامی که با محوریت سخنان رهنمودها، کتاب ها و مکتوبات مقام معظم رهبری بوده عرضه می شود که این آثار بالغ بر 120 جلد کتاب است.

وی در ادامه درباره موضوعات ارائه شده در کتاب های این نرم افزار اظهار داشت: موضوعات کتاب های ارائه شده در این نرم افزار بسیار متنوع بوده و موضوعات آن شامل تفسیر قرآن، حدیث سیره معصومین علیه السلام، اخلاق، سبک زندگی، فقه و احکام، انقلاب اسلامی، اقتصاد اسلامی، اقتصاد مقاومتی، سیاست و حکومت، جایگاه زن در سیاست، شعر و ادبیات و چندین موضوع دیگر بوده که بر جذابیت های این نرم افزار، افزوده است.

کارشناس روابط عمومی و بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: مراسم رونمایی از نرم افزار حدیث ولایت روز شنبه 23 اسفندماه ساعت 10:30 دقیقه در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار خواهد شد که این مراسم به صورت زنده از طریق سایت نور سافت قابل مشاهده است.

حجت الاسلام الحسینی ضمن اشاره به جزئیات این مراسم افزود: در این مراسم حجت الاسلام دکتر بهرامی ریاست مرکز و حجت الاسلام محمدیان معاونت ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری به سخنرانی خواهند پرداخت و همچنین این مراسم همراه با حضور اساتید و فرهیختگان حوزه و دانشگاه به صورت محدود، همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند با مراجعه به فروشگاه و نمایندگی های این مرکز نرم افزار را تهیه و یا از طریق سایت نور سافت و سایت نور شاپ این نرم افزار را به صورت دانلودی تهیه و از تخفیف های ویژه ای که برای آن در نظر گرفته شده استفاده کنند.

ارسال نظرات