۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۶۷۶۴۹۶
با پیام تصویری آیت الله مکارم شیرازی:

مراسم اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه در قم برگزار شد

مراسم اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه در قم برگزار شد
مراسم اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) امروز با پیام تصویری حضرت آیت الله مکارم شیرازی و سخنرانی آیت الله سعیدی و حجت الاسلام والمسلمین عابدی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) امروز با پیام تصویری حضرت آیت الله مکارم شیرازی و سخنرانی آیت الله سعیدی و حجت الاسلام والمسلمین عابدی در سالن همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.

لزوم تبیین مقام حضرت آمنه برای جامعه

حضرت آیت‌الله‌ ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی تصویری به این مراسم بر لزوم تبیین مقام حضرت آمنه(س) تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد مقام این بانوی بزرگوار تبیین شود تا دشمنان نتوانند سوء استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حضرت آمنه(س) دارای صفات برجسته اخلاقی هستند، اظهار داشت: تمام این صفات اخلاقی به فرزند گرامی‌شان رسول خدا(ص) منتقل‌شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: حضرت آمنه(س) دارای یک شخصیت ممتاز و برجسته‌ای هستند که در جامعه چندان شناخته‌شده نیست و امید است این کنگره بتواند به معرفی شخصیت ایشان کمک کند تا مزایای اخلاقی، فکری و صفات ایشان در جامعه تبیین شود.

پیامبر اکرم فرهنگ کرامت بانوان را ترویج کردند

آیت الله سعیدی نیز در ادامه این همایش نقش حضرت آمنه(س) در شکل گیری شخصیت رسول خدا(ص) را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیامبر اکرم(ص) بر اساس مشیت الهی قبل از تولد خدشان از نعمت پدر محروم شدند، از این رو حضرت آمنه(س) نقش محوری در شکل گیری شخصیت ایشان ایفا کرد؛ این موضوع برای بانوان جامعه می تواند یک الگوی بسیار خوب باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه امروز به برکت وجود جمهوری اسلامی از شخصیت ها و میراث های فکری و فرهنگی اسلام تجلیل می شود، خاطرنشان کرد: نقش حضرت آمنه(س) در زمینه تربیت و هویت اصیل اسلامی برای زنان جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه امروز متأسفانه دنیای غرب درصدد سلب هویت از زنان است، تصریح کرد: در دوران جاهلیت که اعراب جاهلی به زنان جامعه اهمیت نمی دادند، رسول خدا(ص) فرهنگ کرامت زنان و مادران را در جامعه نهادینه ساختند.

گنجینه علمی گران‌بهایی درباره حضرت آمنه جمع آوری شده است

همچنین حجت الاسلام والمسلمین عابدی در این مراسم به ارائه گزارشی از روند فعالیت های این کنگره پرداخت و گفت: با فعالیت های صورت گرفته طی دو سال گذشته بحمدالله گنجینه گرانبهایی از کتب و مقالات درباره حضرت آمنه(س) جمع آوری شده و به رشته تحریر در آمده است.

وی با اشاره به تلاش محققان برای جمع آوری گنجینه علمی کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) اظهار داشت: امروز هر محققی بخواهد در این زمینه تحقیق داشته باشد باید به گنجینه علمی این کنگره مراجعه کند.

دبیر علمی کنگره حضرت آمنه(س) اهانت های وهابیت به خاندان پیامبر اکرم(ص) را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: امروز متأسفانه وهابی ها در کتب دینی خود نسبت به والدین نبی مکرم اسلام(ص) اهانت‌های فراوانی را انجام داده‌ و راه و روش کفار قریش را در پیش‌گرفته اند.

وی با اشاره به فضائل و کمالات حضرت آمنه(س) بیان کرد: تنها یکی از اثرات وجودی ایشان، متولد شدن خورشید عالم هستی، پیامبر اکرم(ص) از دامن پاک ایشان است./841/

ارسال نظرات