۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۷۶۵۲۲
آیت الله مهدوی:

در آموزش و پرورش خبری از پرورش نیست

در آموزش و پرورش خبری از پرورش نیست
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: در اسلام تزکیه بر تعلیم مقدم است، متخصصی که تزکیه نداشته باشد متعهد نخواهد بود، در آموزش و پرورش خبری از پرورش نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مسجد جوادالأئمه(ع) اصفهان، با بیان اینکه بزرگترین و مهمترین رسول الهی پیامبر اسلام(ص) است، گفت: هدف از بعثت رسولان هدایت بشریت است و بعثت پیامبر اکرم(ص) مهمترین مسأله در این عرصه است.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) را خداوند منصوب کرد و وصی پیامبر نیز از سوی خداوند منصوب می شود، این فرموده قرآن کریم است، در آیه 124 سوره بقره خداوند به حضرت ابراهیم(ع) می‌فرماید من تو را به عنوان امام منصوب کردم، امام رضا(ع) می‌فرمایند امام باید معصوم باشد و عصمت را مردم نمی‌توانند کشف کنند و این خداوند است که می‌داند چه کسی معصوم است.

وی با بیان اینکه عصمت شخصی که قرار است امام باشد باید در آینده هم باقی باشد، اظهار کرد: کسی جز خداوند متعال از آینده افراد خبر ندارد، کما اینکه افراد بسیار خوب و نزدیک به خداوند در طول تاریخ بوده‌اند که در زندگی خود از مسیر عبودیت و بندگی منحرف شده‌اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه برگزیدن رسولی از بین افراد امی را از معجزات الهی عنوان کرد و گفت: امی به کسی گفته می شود که درس نخوانده است، معنای دیگر امی مسأله ام القرا بودن شهر مکه است، البته معنای اولی دقیق‌تر است چرا که معجزه خداوند متعال را به خوبی نشان می‌دهد، از یک فرد امی شخصیتی مبعوث می شود که بر تمام علوم احاطه دارد و کتابی را می‌آورد که تمام علوم گذشته و آینده درون آن قرار دارد.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه بنابر فرموده قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) رسالت دارد تا عامل تزکیه و تعلیم ما باشد، تصریح کرد: تزکیه به معنای زدودن زوائد است، ما باید از زوائد مزکی شویم، صفات رذیله از جمله مسائلی است که لازم است از آن تزکیه بشویم.

وی ادامه داد: ابتدا باید تزکیه صورت بگیرد سپس تعلیم انجام شود، در آموزش و پرورش ابتدا باید مسأله پرورش در نظر گرفته شود، اما عملا خبری از پرورش نیست و همه چیز آموزش شده است، به عنوان مثال در زمان اذان ظهر و وقت نماز دانش آموزان همچنان در کلاس هستند در حالی که باید مسأله نماز مد نظر قرار بگیرد، اول تزکیه مهم است پس از آن باید به سراغ تعلیم رفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تزکیه را مهمتر از تعلیم و درس خواندن دانست و تصریح کرد: اینکه کسی متخصص باشد اما تزکیه نشده باشد موجب می‌شود که اهل خدمت به مردم و کشور نباشد، متخصص بسیار است اما متخصص باید متعهد هم باشد، متخصصی که خداشناس باشد اهل خیانت نخواهد بود، اما اگر تزکیه صورت نگرفته باشد با متخصصی روبرو خواهیم بود که متعهد نیست.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: در اسلام تزکیه بر تعلیم مقدم است، ابتدا انسان باید تربیت شود سپس تحصیل کند و متخصص شود، کسی که تربیت نشده باشد به درد تحصیل نیز نمی‌خورد و حتی اگر متخصص هم بشود متعهد نخواهد بود، به همین دلیل ابتدا باید تزکیه صورت بگیرد سپس تعلیم انجام بشود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات