۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۷۶۵۲۵
آیت الله مظاهری مطرح کرد؛

تربیت و آموزش؛ رسالت پیامبر اسلام

تربیت و آموزش؛ رسالت پیامبر اسلام
اصفهان - رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه تعلیم و تعلم رسالت پیامبر اکرم(ص) است، گفت: پیامبر اسلام(ص) برای تعلیم و تربیت و آدم ساختن مبعوث شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، در درس گفتاری مجازی به تبیین ابعاد اخلاقی بعثت پیامبر اسلام(ص) پرداخت و گفت: مقدمات بعثت در غار حرا انجام شد، امام علی(ع) می‌فرمایند ملائکه به غار حراء رفت و آمد داشتند، ملائکه با پیامبر اکرم(ص) صحبت می‌کردند و من صحبت‌های آنها و رفت و آمدهایشان را می‌دیدم.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: در نهج البلاغه امام علی(ع) می‌فرماید پیامبر اکرم(ص) به من می‌فرمود یا علی(ع) آنچه می‌بینم می‌بینی و آنچه می‌شنوم می‌شنوی. لذا غار حرا محل وحی و رفت و آمد ملائکه خدا بود و بالاخره پیامهای خداوند به واسطه ملائکه خدا پیش از بعثت در غار حرا بوده است و بالاخره مقتضی شد پیامبر اسلام(ص) مبعوث به رسالت الهی بشوند.

وی با اشاره به آیات ابتدایی سوره علق، اظهار کرد: این آیات خلاصه قرآن کریم است، در ادبیات به آن می‌گویند براعت استهلال، یعنی ادیب کسی است که در مقدمه کتابش همه کتاب را بیاورد، این چندتا آیه سوره علق خلاصه قرآن کریم است، در این سوره به پیامبر اسلام(ص) گفته می‌شود کار خود را شروع کن اما به نام خدا و برای خدا و کمک تو خداوند متعال خواهد بود.

رییس حوزه علمیه اصفهان تعلیم و تعلم را رسالت مهم پیامبر اسلام(ص) دانست و تصریح کرد: پیغمبر اسلام(ص) آمده در میان یک مشت انسان‌های بیسواد، خود پیامبر مکتب ندیده و برای تربیت و تعلیم آمده است، به عبارت دیگر پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم یک معلم و کتاب تربیتی و آموزشی هستند، به همین دلیل چند آیه ابتدای سوره علق خلاصه‌ای از همه قرآن کریم و کار پیامبر اکرم(ص) است در حقیقت پیامبر اسلام مبعوث شده است تا آدم بسازد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات