۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۷۶۵۵۷
آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

تلاش ناموفق دشمن برای تضعیف و دو قطبی کردن حوزه های علمیه

تلاش ناموفق دشمن برای تضعیف و دو قطبی کردن حوزه های علمیه
خراسان رضوی - امام جمعه مشهد گفت: همه حوزه های علمیه و مراجع شیعه با همه قدرت برای جامعه سازی امت اسلام تلاش می کنند و در حال مبارزه با دشمن و شگردهای شیطانی آنها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی به جاهلیت عرب و زنده به گور کردن دختران در زمان پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) این مردم جاهل را هدایت کرد و از این مردم الگوی اخلاق ساخت که بعد از این همه سال مانند برخی از آن ها در عالم پیدا نمی شود.

وی بیان داشت: سیاست استکبار این است که در این کشور زاد و ولد نشود و نسل انقلابی توسعه نیابد وقتی ما با این هدف آن ها مقابله می کنیم پس اقدام به مسخره کردن ما می کنند و برخی نیز که با شخص مشکل دارند در داخل از این راسانه های غربی حمایت می کنند، وقتی رسانه غربی به ما تهاجم می کنند یعنی حرف ما خلاف سیاست استکبار است و برای آن شخص مطرح نیست بلکه توسعه جمعیت ما خلاف سیاست و خواسته آن ها است پس جبهه گیری می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به توجه دستگاه های مسؤول در پیشگیری از کاهش جمعیت تأکید کرد و گفت: دستگاه های مسؤول باید به این انحراف پیشگیری از فرزند آوری و سقط جنین رسیدگی کنند، بسیج جامعه پزشکی برنامه هایی در این خصوص  دارد همچنین رییس داگستری نیز حوزه ای را برای سقط جنین غیر قانونی احتصاص داده است تا به این امر بپردازند.

آیت الله علم الهدی بیان داشت: پیامبر(ص) با رسالت دو بعدی فردی سازی و جامعه سازی از طرف خدا مبعوث شد، نه تنها فرد را می ساخت بلکه جامعه را می ساخت لذا مدیریت اجتماعی و سیاست اصل قطعی در بین مسلمانان و تشیع از زمان پیامبر(ص) مطرح است و جریان استکباری که در پی سلطه بر شئون زندگی مردم هستند به دنبال این هستند که اسلام را سکولار معرفی کنند و بگویند اسلام فردی است و در جامعه نقشی ندارد.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: تشیع برای مقابله با جنایات استکباری پیشرو است بنابراین برای این که در شیعیان غفلت ایجاد کنند به دنبال دوقطبی کردن شیعه هستند تا به مدیریت های اجتماعی و ظلم هایی که به مردم می شود کاری نداشته باشند و فقط به فکر خودسازی باشد، رسانه های غربی در ملاقات پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی، مرجعیت تقلید در عراق نیز دوقطبی شیعه را پیگیری کردند اما این نقشه آن ها با شکست مواجه شد.

وی ادامه داد: رسانه های غربی تلاش داشتند تا حوزه علمیه نجف را حوزه سکولار و علمی معرفی که کاری به سیاست ندارد و حوزه علمیه قم را حوزه ای انقلابی سیاسی  معرفی کنند حتی قدم را فراتر گذاشته و مرجعیت شیعه را نیز دو قطبی بیان کنند و آیت الله سیستانی را سکولار و رهبری را انقلابی سیاسی معرفی کنند غافل از این که از این راه موفق نمی شوند تا بین حوزه های علمیه و مرجعیت شیعه دو قطبی ایجاد کنند.

آیت الله علم الهدی بیان داشت: آمریکایی ها هر وقت کم آوردند متوسل به پاپ شدند چانچه وقتی نیرو های آن ها اسیر شدند برای رهایی آن ها پاپ را نزد امام فرستادند و امام به نماینده پاپ گفت:«اگر مسیح بود، شما از ما حمایت می کردید و یا از آمریکا که 25 سال به مردم ما ظلم و ستم کرده است؟» امروز نیز باید به پاپ گفت که چرا با عوامل آمریکایی که جنگ نیابتی در عراق را به راه انداختند و عراقی ها را کشتند و نیز کسانی که کلیساهای عراق را از بین بردند، کاری ندارد؟ پاپ مأموریت آمریکایی داشت و مبدأ شیعه را مسأله مقابله با آمریکا می دانند پس با این حربه در پی دوقطبی کردن شیعه برآمدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به سابقه سیاسی حوزه علمیه نجف اشاره و ابراز کرد: حوزه علمیه نجف حوزه هزار ساله است، هزار سال قبل مرحوم شیخ طوسی، روحانی مشهدی این حوزه را در نجف راه انداری کرد، این حوزه در بسیاری از بحران ها و جبهه ها با تمام قامت در عرصه سیاست در برابر همه استکبار و جریان های ضد شیعه ایستاده و مبارزه کرده است، در سیاست و انقلاب حوزه نجف جلودار و پیشتاز بوده و همه جریان های انقلابی ما سابقه ای در نجف دارند از جمله فتوای تحریم تنباکو، فتوا در مورد انقلاب مشروطیت و تألیف کتاب تنبيه‌ الامه‌ و تنزيه‌ الملّه‌ آیت الله نایینی در مورد نظام ولایی سازی توسط مراجع تقلید از حوزه علمیه نجف انجام شده است حال این حوزه سکولار شده است؟

وی با بیان این که آیت الله سیستانی مرجع ساستمدار و سیاست شناس هستند، گفت: بعد از صدام و سلطه آمریکایی ها در عرق اگر آیت الله سیستانی و سیاست گذاری های ایشان نبود، امروز عراق دست شیعه نبود؛ روزی که داعشی های ناپاک برای جنگ نیابتی وارد عراق شدند این مرجع تشیع در عراق با همه قدرت به جوان های عراقی فتوا و فرمان جهاد دادند و جوان های عراقی نیز به تبعیت از ایشان جنگیدند، دو مرجعیت در مبارزه با داعش تلاش کردند یکی آیت الله سیستانی که فرمان جهاد دادند و دیگری رهبری که به شهید سلیمانی به عنوان بزرگترین عنصر انقلابی دستور همکاری و برنامه ریزی برای از بین بردن داعش با کمک براداران عراقی را داد.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: آیت الله سیستانی در دیدار با پاپ فرانسیس بیان کردند که نشان از سیاسی بودن ایشان دارد، ایشان فرمودند که مرجعیت دینی شیعه در از بین بردن تروریست در عراق و حفاظت از مردم نقش موثر داشته است و  نیز در مسأله اسرائیل راهبرد همیشگی را مشخص کرده که به رسمیت شناختن و روابط با اسرائیل شدنی نیست و نباید صورت بگیرد کند.

وی بیان داشت: ما در زمانی زندگی می کنیم که در همه حوزه های علمیه؛ روحانیت و مراجع شیعه با همه قدرت برای جامعه سازی امت اسلام تلاش می کنند و در حال مبارزه با دشمن و شگردهای شیطانی دشمن هستند./864/

جواد رستمی
ارسال نظرات