۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۷۶۵۶۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

شهید و شهادت والاترین واژه در دین اسلام است

شهید و شهادت والاترین واژه در دین اسلام است
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی شهید و شهادت را والاترین واژه در دین اسلام عنوان کرد و گفت: احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رسالتی سنگین بر دوش همگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت همگان به تقوا گفت: انسان های با تقوا رفتار، گفتار، سبک زندگی و مسیر زندگی آنانا به سوی خدای متعال است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: رعایت دستورالعمل ها در کنترل بیماری و کاهش آمار مرگ و میر تاکنون در استان لرستان مؤثر بوده است، لازم است همچنان به مقررات ستاد ملی مبارزه با کرونا پایبند باشیم.

وی با اشاره به پیش رو بودن پایان هفته آخر سال، تأکید کرد: کاری کنیم که شروع سال جدید برای همگان خوشایند باشد و این مهم نیازمند رعایت دستورالعمل ها و رعایت پروتکل های بهداشتی است، عدم حضور در آرامستان ها مورد توجه قرار گیرد.

تربیت دینی و اخلاقی نیاز جامعه امروز است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با گرامیداشت عید مبعث ادامه داد: سخنان رهبری به مناسبت این روز ژرف، عمیق و معرفت افزایی و امید بخش بود، تربیت دینی و اخلاقی دو مقوله ای است که مورد تأکید اهل بیت(ع) بوده و بشریت امروز به آن نیاز دارد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به آغاز ماه شعبان در هفته آینده خاطرنشان کرد: مناسبت ها و ولادت ها در ماه شعبان، فضیلت و ارزش این ماه را دو چندان می کند.

وی با گرامیداشت روز شهید و شهدا و تأسیس بنیاد شهید توسط امام راحل افزود: شهادت از برترین و مقدس ترین واژه هایی است که در دین اسلام وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: پدران، مادران، همسران و خواهران شهدا به لحاظ صبر و استقامت الگو هستند چون در همان مسیر حرکت می کنند که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) حرکت کردند.

وی ادامه داد: امتحان سخت و دشوار برای خانواده شهدا است، جایگاهی که شهید در نزد خدا دارد و مادر، پدر، همسر و فرزندان شهدا در جایگاهی پشت شهدا جای دارند.

امام جمعه خرم آباد تأکید کرد: احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا، تجلیل و تکریم از خانواده شهدا رسالت خطیری است که امروز بر دوش همگان است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات