۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۷۶۵۶۴
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

امروز به جاهلیت مدرن مبتلا هستیم

امروز به جاهلیت مدرن مبتلا هستیم
آیت الله کعبی با بیان اینکه امروز به جاهلیت مدرن مبتلا هستیم، گفت: ما با بهره گیری از معارف و آموزه های نبی مکرم اسلام(ص) از جاهلیت مدرن قرن، نجات و رهایی می یابیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، در جمع کارشناسان و روحانیون عقیدتی سیاسی ناجا در قم، به شرح فعالیت ها و خدمات اجتماعی پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: نبی مکرم اسلام(ص) سنگ بنای تعامل جهانی را بنا و طراحی کردند و بشریت را از جهالت نجات دادند.

امروز به جاهلیت مدرن مبتلا هستیم

آیت الله کعبی با بیان اینکه امروز به جاهلیت مدرن مبتلا هستیم، ابراز داشت: ما با بهره گیری از معارف و آموزه های نبی مکرم اسلام (ص) از جاهلیت مدرن قرن نجات و رهایی می یابیم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر اسلام نقشه راه و مسیر بندگی را برای جهانیان ترسیم کرده، بیان کرد: نخستین وظیفه پیامبر اکرم(ص) ابلاغ رسالت و وحی بود و ایشان در مرحله بعد به هدایت گری امت اسلامی و تمام اقشار جامعه پرداخت.

وی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام هدایت فردی، باطنی، اجتماعی و سیاسی مردم را بر عهده داشت؛ بیان کرد: ایشان تمام معضلات و مشکلات امت و جامعه اسلامی را رصد و شناسایی کردند و برای این گونه مسائل راهکارهایی مناسب ارائه داده بودند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) رهبری و امامت جامعه اسلامی را بر عهده داشتند، افزود: ایشان با افرادی که مسیر انحرافی را طی می‌کردند و حقوق مادی و منافع جامعه را در معرض خطر قرار می دادند، برخورد قاطع انجام می دادند و حدود الهی را در جامعه اجرایی می کردند.

وی با اشاره به اینکه حاکمیت دینی پیامبر اسلام(ص) بر مبنای اصول و مقررات اسلامی بوده، ابراز کرد: برپایی قوانین و مقررات الهی برای پیگیری مصالح و منافع عمومی و جلوگیری از مفاسد بوده است. همچنین مشورت با کارشناسان در امور حکومتی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای حکمرانی و برخورد عطوفت‌آمیز با شهروندان از ویژگی‌های حکمرانی پیامبر اسلام(ص) بوده است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه پیامبر اسلام در مقابل جریان نفاق و فتنه ایستادگی می کرد، افزود: ایشان با منافقانی که مردم را از حکومت اسلامی نا امید می کردند، برخورد جدی داشتند.

وی در ادامه سخنانش، با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی نهاد نیروی انتظامی به وجود آمده، گفت: باید نهاد نیروی انتظامی خدمات اجتماعی، آرامش، آسایش و امنیت اجتماعی را برای مردم به وجود آورد و این وظایفه نیروی انتظامی به پشتیبانی سازمان عقیدتی سیاسی این نهاد به درستی اجرایی خواهد شد.

وظایف روحانیون مستقر در پاسگاه ها

آیت الله کعبی، استقرار روحانیت در پاسگاه‌ها را طرحی کاربردی توصیف کرد و افزود: استقرار روحانیت در پاسگاه‌ها و پادگان ها، کمک کاری برای کادر و پرسنل نیروی انتظامی است و سبب افزایش کارآیی این نهاد خواهد شد.

وی با اشاره به وظایف روحانیون مستقر در پاسگاه ها، ابراز کرد: برپایی نماز جماعت در پاسگاه ها و بیان احادیث اهل بیت و احکام، برگزاری جلسات آموزش روخوانی، روان خوانی و مفاهیم قرآنی، برگزاری جلسات آموزشی، بصیرتی و مشاوره‌ای برای کادر نیروهای انتظامی، آموزش های عقیدتی، سیاسی و اجتماعی برای خانواده پرسنل و کادر نیروی انتظامی از وظایف روحانیون مستقر در پاسگاه هاست.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار داشت: همکاری و هم افزایی روحانیون مستقر در پاسگاه ها با ائمه جماعات مساجد در محلات ضروری است، زیرا این امر سبب کاهش اختلافات و برقراری امنیت در محلات خواهد شد./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
اونقدری که بین مدعیان سیاست برای رسیدن به صندلی ریاست جمهوری تقلا وجود داره در لایه های زیر پوستی جامعه هیچ تحرکی دیده نمیشه.
1
0
ناشناس
Netherlands
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
ما در قبال تمام کسانی که راه کج می روند
مسئولیم.
حق نداریم با آنها برخورد تند کنیم.
از کجا معلوم که ما در انحراف این ها نقش
نداشته باشیم؟
0
0