۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۶۷۶۵۹۷
عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

اصلاح وضعیت فرهنگی بدون مجاهدت و روحیه انقلابی امکان پذیر نیست

اصلاح وضعیت فرهنگی بدون مجاهدت و روحیه انقلابی امکان پذیر نیست
عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت:اصلاح وضعیت فرهنگی بدون مجاهدت و روحیه انقلابی امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسعود آذربایجانی با اشاره به دغدغه های جدی مقام معظم رهبری، علما و مراجع عظام تقلید در خصوص مباحث فرهنگی و اخلاقی جامعه اظهار داشت: بزرگان ما و در رأس آن ها رهبر فرزانه انقلاب، بارها دغدغه ها و نگرانی های خود را در این زمینه ابراز داشته اند و آن چه از مسئولان و متولیان امور انتظار می رود این است که حقیقتاً در عرصه عمل، زمینه کاهش این نگرانی ها را فراهم کنند.

وی افزود: بنده سال های قبل نیز در مصاحبه ها و نشست ها متذکر می شدم که متأسفانه وضعیت فرهنگی جامعه ما آن چیزی نیست که از آن انتظار می رود و در این باره برخی مسئولان و مدیران کوتاهی و غفلت می کنند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: ما در این راستا بیش از هر چیز نیازمند اقدام و عمل ماندگار و تأثیرگذار هستیم و لذا در این باره نباید به یک سری شعارها و حرف ها و بیانیه ها اکتفا نمود.

وی بیان داشت: در این رابطه هم حوزویان و هم دانشگاهیان نیز باید ورود جدی تری به مقوله فرهنگ داشته باشند، چه آن که به تعبیر مقام معظم رهبری، اهمیت فرهنگ به سان اهمیت وجود اکسیژن برای تنفس انسان است و اگر به این مساله بی توجهی صورت گیرد، حیات جامعه انسانی با اختلال جدی مواجه می گردد.

آذربایجانی در خاتمه افزود: به منظور اصلاح وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه بیش از هر چیز نیازمند مجاهدت فرهنگی و روحیه انقلابی هستیم، چرا که بدون این ها نمی توان اقدامات لازم را به سرانجام رساند.

ارسال نظرات